vilka galningar längs planteringsvägen ???

pred

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
inge just nu
Vad var det för galningar som kom längs planteringsvägen vid 21 tiden i 200 knyck på sporthojjar med släckta framlyktor iklädda jeans och skinnjacka....??

sicka KLOT !!! :fatta!

pred skrev:
2148613 Vad var det för galningar som kom längs planteringsvägen vid 21 tiden i 200 knyck på sporthojjar med släckta framlyktor iklädda jeans och skinnjacka....??

sicka KLOT !!! :fatta!

Var det tre stycken? När jag stallade in bågen i mitt garage på söder strax efter nio kom det i.a.f tre killar på sporthojar och tokgasade upp på tredje plan där jag har hojen ochkörde in dem i ett garage. Alla körde i jeans och jacka, smidigt.

pred skrev:
2148844 japp tror det var r1:or , 3 eller 4 st....

de körde en sväng på landskrona vägen med. SHIT IN the Hell säger jag bara.

nära att de bröt ljudvallen

Dom hamnar nog snart under rubriken mc-olycker (tyvär eller nåt)

wonderwizard skrev:
2148971 Det låter som stans posör liga gasar lite.

ähhh posörliga....mesar :7peta ...detta är posörgubbe på mc :hihi :

mcposering.jpg

Igår mötte jag en Hayabusa (tror jag det var, kollade inte så noga) vid sjukhuset i Hbg. Föraren körde utan hjälm och försökte se tuff ut... :fatta! Smart snubbe

lahi skrev:
2150131 Igår mötte jag en Hayabusa (tror jag det var, kollade inte så noga) vid sjukhuset i Hbg. Föraren körde utan hjälm och försökte se tuff ut... :fatta! Smart snubbe
Alla såna där tar Darwins teori hand om förr eller senare.

lahi skrev:
2150131 Igår mötte jag en Hayabusa (tror jag det var, kollade inte så noga) vid sjukhuset i Hbg. Föraren körde utan hjälm och försökte se tuff ut... :fatta! Smart snubbe

Förstår varför han körde nära sjukhuset...om inget annat så kan han ju ta
hissen upp till 5 våningen.... :huvet

Sniper skrev:
2148953 Dom hamnar nog snart under rubriken mc-olycker (tyvär eller nåt)

Jag tror faktiskt jag träffade dessa gossar förra året på standen.

Ganska trevliga, men, det där med MC säkerhet och så, det fattade de inte. En av de hade inte kortet då (hade upkörning senare under sommaren) men tyckte R1an var den perfekta nybörjarhojen. Med tanke på att hans hjälm var i prisläget 1000 lappen (moppehjälm) och alla körde i jeans / t-shirt... :coocoo

Min tanke var när de körda att dem är det ingen idea att lägga tid på att lära känna, alla 3 kommer inte att leva 5 år från nu. :död

Trist att det kostar på våra försäkringspremier när darwin tar hand om idioterna bara...

Hoppas ni håller koll eller kollar upp alla misstänka blådårar som kör utan ställ osv misstänksamt galet.
Mycket stölder o skit i Era trakter.

Jag körde förbi o var i Billesholmstrakterna.På vägen strax innan Saxtorp stod en blå R1:a utan förare på en busshållsplats.Kollade upp hojen på reg nr men den var grön o hörde till trakterna.

Låter som samma folk som jag träffade på i fredags em/kväll.

Jag var ute och körde (ensam, känner nästan ingen annan med hoj ju :( ) runt i Hbg och uppe på Stenbocksgatan drog de förbi mig när jag stod på en tvärgata. Jag hängde på en liten stund och fick se en skrämmande uppvisning på hur man inte kör i tät trafik en fredag... Vid varje rödljuse gällde det att tränga sig fram i den tvåfiliga körbanan. När det blir grönt så måste man genast dra fullt och upp på slangen. Sen var den nersläpp och stopp vid nästa ljuse. Upprepa.

Nerför Hälsobacken och så hamnade jag bakom dem vid Konserthuset. En av dem såg mig, jag vinkade lite lätt och fick en blick som sa "e du dum i skallen eller???"...

Full fräs förbi Knutpunkten. Här nånstans så dök det upp två andra sporthojar med 2 pers på varje. Den ena (tjejen?) bak på ena hojen hade en övningskörningsskylt på ryggen. Hon såg smått vettskrämd ut dock haha Fast de hojarna körde vettigt och bra. De svängde ner mot brandstationen och jag körde rakt fram sen vart jag ensam igen... Men det e lugnt, jag e van hehe

Tror det är dessa idioter jag ser dagligen från mitt fönster i lägenheten. Bor vid Videocenter på stenbocksgatan och har fri sikt ner på vägen. Varje dag så kommer dom som några jäkla blådårar och är allmänt farliga för övriga trafiken. Brukar annars vara rätt kul att kolla på hojarna när dom kommer i gatan, men dessa här är rent utsagt livsfarliga.

Inte för att jag alltid kör så himmla lagligt i trafiken när man är ute, men jag gör i alla fall inte några dumdristiga saker som äventyrar andras säkerhet.

Tror inte heller att dom lär bli så värst långvariga på denna jord, fortsätter dom så här så typ 3-4 år till eller nått.

KimL skrev:
2206185 Tror det är dessa idioter jag ser dagligen från mitt fönster i lägenheten. Bor vid Videocenter på stenbocksgatan och har fri sikt ner på vägen. Varje dag så kommer dom som några jäkla blådårar och är allmänt farliga för övriga trafiken. Brukar annars vara rätt kul att kolla på hojarna när dom kommer i gatan, men dessa här är rent utsagt livsfarliga.

Inte för att jag alltid kör så himmla lagligt i trafiken när man är ute, men jag gör i alla fall inte några dumdristiga saker som äventyrar andras säkerhet.

Tror inte heller att dom lär bli så värst långvariga på denna jord, fortsätter dom så här så typ 3-4 år till eller nått.

Jag och Motorrad "träffade" på en av killarna igår vid olympia. Givetvis skulle han längst fram i kön & direkt vid grönt ljus gasa upp på bakhjulet och sen köra som en fullständig idiot. Iklädd mjukisbrallor och tröja.

Klotar killen är det ingen förlust.... bara ingen annan blir skadad så.

[- sNaIjK -] skrev:
2206625 Jag och Motorrad "träffade" på en av killarna igår vid olympia. Givetvis skulle han längst fram i kön & direkt vid grönt ljus gasa upp på bakhjulet och sen köra som en fullständig idiot. Iklädd mjukisbrallor och tröja.

Klotar killen är det ingen förlust.... bara ingen annan blir skadad så.

är det såhär vi vill ha det?
Skita i våra medmänniskor
låta de dö utan vi har gjort det vi kan göra ?

Snaijk jag vill inte med detta göra påhopp på dig utan vi har alla ett ansvar för dessa killarna.
det är kväll efter kväll som de kör som idioter på landskronavägen. och jag kommer åka ut till de så fort jag jag har på mina kåpor (läs jag har krachkåpor på nu och slicks.). sedan blir det jakt tills de stannar

Kungen skrev:
2206862 är det såhär vi vill ha det?
Skita i våra medmänniskor
låta de dö utan vi har gjort det vi kan göra ?

Snaijk jag vill inte med detta göra påhopp på dig utan vi har alla ett ansvar för dessa killarna.
det är kväll efter kväll som de kör som idioter på landskronavägen. och jag kommer åka ut till de så fort jag jag har på mina kåpor (läs jag har krachkåpor på nu och slicks.). sedan blir det jakt tills de stannar

Låter ju som en bra lösning och hetsa dom :va

Om dom stannar bjud med dom på TT får vi se om dom kan gazza på
sväng ili sväng vägar också :D

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back