R1Monstret
Återkomsten!
Anderzzon skrev:2516464
Ähh du har väl anställningsrabatt![]()
Schhhhhhh!!!!!!!!
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Anderzzon skrev:2516464
Ähh du har väl anställningsrabatt![]()
Schhhhhhh!!!!!!!! Nope.lasse kongo skrev:2516084eee har du vunnit på lotto?
Ehh...Remo skrev:25179931. IF
2. GSX-R1000, -03
3. 17652 kr Hel/helår, eller 1591 kr/mån (med 6000 kr i självrisk)
4. Luleå
5. 41 år (haft mc-kort sedan jag var 16 år)
Vad kostar en halvförsäkring för dig? Detta gäller säkert flera här på forumet men jag tänkte så här förr när jag hade en lite nyare 1000-kubikare att; Varför helförsäkra? Säg att en helförsäkring kostar 18000 (för mig var det så). Halv kostade 6000. Självrisk 6000. Antag att jag klotar en gång vart 3:e år. Med halvförsäkring under dessa 3 år har jag sparat (jämfört med helförsäkring) 3 * 12000 = 36000. Lägg därtill självrisken på 6000 så har jag alltså 42000 att reparera hojen för! Det kommer man ganska långt med. Och skulle jag klota så att det inte räcker så undrar jag om jag skulle bry mig så mycket, om jag ens skulle *kunna* bry mig...n'Lasse skrev:2518146Ehh...Vad kostar en halvförsäkring för dig? Detta gäller säkert flera här på forumet men jag tänkte så här förr när jag hade en lite nyare 1000-kubikare att; Varför helförsäkra? Säg att en helförsäkring kostar 18000 (för mig var det så). Halv kostade 6000. Självrisk 6000. Antag att jag klotar en gång vart 3:e år. Med halvförsäkring under dessa 3 år har jag sparat (jämfört med helförsäkring) 3 * 12000 = 36000. Lägg därtill självrisken på 6000 så har jag alltså 42000 att reparera hojen för!
Valpen skrev:2516516Inte för att på något sätt var otrevlig men varför helförsäkra en -88?
SSgt Liberia skrev:2515945Håller på att kolla runt lite på försäkringar. Tänkte se om någon på forumet gjort något fynd.
1. Vad har ni för försäkringsbolag?
2. Vilken hoj kör ni?
3. Vad betalar ni?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |