Lou siffer
officiellt lammkött
va ju de här jag citera..Det är dock bara en dag. Lite synd tycker jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
va ju de här jag citera..Det är dock bara en dag. Lite synd tycker jag.
Med MR American Psycho i huvudrollen?
Han är som små barn får dom inte uppmärksamhet tröttnar dom.Med MR American Psycho i huvudrollen?
Kollade in roskilde, va förvånansvårt klent med sköna band tycker jagJag tror inte att jag kommer ha råd men roskilde är den överlägset skönaste festivalen jag varit på. Dessutom spelar nine inch nails och mars volta där, varav båda är bland det bästa jag sett live. Fan va gött.
Hade jag bott kvar i waxholm hade jag övertalat polarn att ta hans snipa in ditt, hade tagigt några timmar men vem har brott när man har en solo(ö?) tändkula att lyssna på, slappare ljud finns inte, man vet att det kommer ta tid så det e ingen ide att göra nått annat än slappa30-31 maj har MSF i sin sedvanliga veteranbåtsträff i Wasahamnen.
![]()
http://www.veteranbaten.se/veteranbatsmotet09.htm
På lördagseftermiddagen dyker en tändkulebåt upp, som vanligt.
/J
Hade jag bott kvar i waxholm hade jag övertalat polarn att ta hans snipa in ditt, hade tagigt några timmar men vem har brott när man har en solo(ö?) tändkula att lyssna på, slappare ljud finns inte, man vet att det kommer ta tid så det e ingen ide att göra nått annat än slappa![]()
Hade jag bott kvar i waxholm hade jag övertalat polarn att ta hans snipa in ditt, hade tagigt några timmar men vem har brott när man har en solo(ö?) tändkula att lyssna på, slappare ljud finns inte, man vet att det kommer ta tid så det e ingen ide att göra nått annat än slappa![]()
Haha ja det stämmer iof. Minns en färd från fån lådna till vaxholm, eller de va just det jag inte gjorde.Nar jag låg i Waxholm med Vinö en gång på 90-talet stod det en mosig gestalt med blodsprängda ögon på kajen och glodde på båten min som låg och dunkade (tändkulor attraherar A-lagare, det är ngt pilsnernostalgiskt över ljudet tror jag).
Den nerpinkade mannen stirrade länge och väl och utbrast slutligen: "Aldrig mer en tändkulebåt!".
-"Vadårå" svarade jag. Frapperad över svaret.
" Javafan, med 6 knop hinner man ju bli sjukt packad redan innan man kommit till Möja, jag kom ju aldrig fram dit jag sulle!1"
Haha ja det stämmer iof. Minns en färd från fån lådna till vaxholm, eller de va just det jag inte gjorde.SOm tur är är jag inte anförtrod som skeppare så ofta.
Du kände föresten kanske min polares far Åke Agger? Lite halvkänd bland träbåtsentusiaster.
Helt klart ett orginalJodå! Jag har bytt 65 meter av ekborden i båten 2000. En hel del bordämnen köpte jag från Agger. Ett original. Kul gubbe tycker jag. Var vid hans såg och brötade i plankhögarna![]()
Korrekt där, det där va ju lite kul saker! har nått minne om att min far tjatat sig varm för den där dagen också, grymt fashinerande med den så simpla konstruktionen.Har ett svagt minne av att du flyttat söderut.
I sådana fall:
http://www.tandkulan.com/
http://www.malilla.com/
Särskilt "Veteranmotorns dag" i Målilla kan rekomenderas.
Alla möjliga gamla maskiner.
I arbete!
Allt från
[YOUTUBE-ID]dn2w17VbZjU[/YOUTUBE-ID]
Till
[YOUTUBE-ID]-s2PH6QA3hU[/YOUTUBE-ID]
Betydligt roligare än det låter.
Helt klart ett orginalfår tacka honom för det lilla jag kan om skärgård.
var ute med dom på josefin några gånger och åkte med en del i lastbilen när jag va liten.
Sågen är öhm gammaldags men gör sitt jobb.
Då skulle du se hans källare, rena meckat för skaparglädje!
Jag tycker att det är synd att sågverk är förbrukningsvaror.Sågen är öhm gammaldags men gör sitt jobb.
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |