Vilka erfarenheter har ni från köp av Ebaykåpor från Heymanspeedmotor?

BGI

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
2 små
Tänkte köpa kåpor från Ebay från antingen Auctmarts eller Heymanspeedmotor. Efter lite sökningar i forumet kan jag konstatera att majoriteten på SH som har handlat från Auctmarts verkar ha positiva upplevelser. Lyckades dock inte hitta speciellt mycket synpunkter och åsikter om Heymanspeedmotor trots ett antal sökningar....

Mitt "problem" är nämligen att det kåpset jag är intresserad av bara finns hos Heyman och inte hos Auctmarts. Därför är jag nyfiken på om det finns någon som vill dela med sig av sina erfarenheter efter handel med Heyman när det gäller leveranstider, passform, lack, färgsättning etc.... ja allt det som brukar kallas för "kvalitet och bra service". Hur är kvaliteten på Heymans kåpset och deras kundservice? Utan bra info blir det nog köp från Auctmarts trots att det är andrahandsvalet...
 

desh

Apskaft
Gick med
10 May 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 600F -99
Jag har kåpor från Heymanspeedmotor.

* Ser bra ut
* Passformen så "sådär" (jag har bara jämfört med originalkåpor)
* Bra service

Jag har köpt två uppsättningar (har lagt den ner) och komiskt nog hade dom två OLIKA fel. Vilket betyder att dom byggs för hand, och att den stackars lilla kinesen som gör detta gör fel på olika sätt varje gång. Jag har fått lite ersättning varje gång, när jag påpekat felen.
 

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
fick mina kåpor från heymanspeedmotor lackade som jag vill ha dem :) bra service, och bra lackat! passform, lite sådär men de går att trycka dit
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top