Vilka deltar i Börs-SM 2006?

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
För intresserade se mer information, Länk sista anmälningsdag är den 28 februari, gäller att planera snabbt om man skall vara med i år. Själv har jag anmält mig med en portfölj...

Vilka deltar i börs SM från sporthoj.com?

Tänkte att vi skulle diskutera vilka aktier och varför vi valde dessa till portföljen. Kanske bäst att ha en diskussion efter sista anmälningsdag?

Mr R skrev:
För intresserade se mer information, Länk sista anmälningsdag är den 28 februari, gäller att planera snabbt om man skall vara med i år. Själv har jag anmält mig med en portfölj...

Tänkte att vi skulle diskutera vilka aktier och varför vi valde dessa till portföljen. Kanske bäst att ha en diskussion efter sista anmälningsdag?

Nja jag avstår. För att vinna krävs det ju att man är insatt i frimärksaktier, vilket normalt inte hör till min domän.

Mr R skrev:

Var med i fjol, kom på typ 1000:e plats. "tjänade" en hel del på lappland goldminers. Men denna omgång tänker jag inte vara med eftersom jag har gjort fler dåliga än bra affärer i min riktiga depå. :3freak

Lycka till iaf! :tummenupp

ah17 skrev:
Nja jag avstår. För att vinna krävs det ju att man är insatt i frimärksaktier, vilket normalt inte hör till min domän.

Men det är en kul tävling, 90% av alla deltagare fick portföljerna att öka i värde vid åretsslutet sedan är det inte så mycket kapital man satsar (5000)
Man måste våga ta en liten risk, jag räknar inte att vinna men tror på en ökning på 70% vid tävlingens slut, vilket är långt ifrån vinnarna...

Mr R skrev:
Men det är en kul tävling, 90% av alla deltagare fick portföljerna att öka i värde vid åretsslutet sedan är det inte så mycket kapital man satsar (5000)
Man måste våga ta en liten risk, jag räknar inte att vinna men tror på en ökning på 70% vid tävlingens slut, vilket är långt ifrån vinnarna...
vad vinner man i tävlingen? bara det som ens aktier har gått upp eller är det något annat?

-Rosen- skrev:
vad vinner man i tävlingen? bara det som ens aktier har gått upp eller är det något annat?

• 1:a pris 1 miljon kronor
• 2:a pris 500 000 kronor
• 3:e pris 250 000 kronor
• 4:e pris 100 000 kronor
• 5:e pris 50 000 kronor
• 6-10:e pris 25 000 kronor
• 11-15:e pris 10 000 kronor
• 16-135:e pris 5 000 kronor

Samt det dina aktier har gått upp med om du väljer att sälja när tävlingen är över...

Fotrally skrev:
Men denna omgång tänker jag inte vara med eftersom jag har gjort fler dåliga än bra affärer i min riktiga depå. :3freak

Tråkigt att det har gått dåligt men det händer, själv har jag köpt nokia för 407,02 sek kursen idag ligger på 149,50 sek. Tur att man inte har flera tusen aktier där :3freak

Men du får kvitta din förlust mot vinst, om man tänker sälja förlustaktierna. Lite positivt :tummenupp

Mr R skrev:
• 1:a pris 1 miljon kronor
• 2:a pris 500 000 kronor
• 3:e pris 250 000 kronor
• 4:e pris 100 000 kronor
• 5:e pris 50 000 kronor
• 6-10:e pris 25 000 kronor
• 11-15:e pris 10 000 kronor
• 16-135:e pris 5 000 kronor

Samt det dina aktier har gått upp med om du väljer att sälja när tävlingen är över...

Tråkigt att det har gått dåligt men det händer, själv har jag köpt nokia för 407,02 sek kursen idag ligger på 149,50 sek. Tur att man inte har flera tusen aktier där :3freak

Men du får kvitta din förlust mot vinst, om man tänker sälja förlustaktierna. Lite positivt :tummenupp
hehe, ganska så schyssta priser ju

Intresset verkar riktigt dåligt.

Det blev poker och olja i min porftölj, får se hur det går :tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard