Vilka däck? Var? Hilfen mir bitte!

tinner

Tinnerholm
Gick med
3 Apr 2007
Hoj
Gixxer 600 -97 Streetfighter
Behöver nytt bakdäck till Gixxern!
Vilka däck rekommenderas? Kör mest i Stan/Landsväg.
Och så skall det såklart vara så billigt som möjligt!

Var på Lelles mfl där de skulle ha runt 2500:- för ett 180/55 ZR17, typ Pirelli, Metzler...

Hittade dock Dunlopdäck på Dackonline för typ tusenlappen! :-) Är dessa okej? skiljer något?

Dunlop gör väll bra däck, eller?

Blev rekommenderad några däck som var hårdare i mitten och mjukare i kanterna och då skulle hålla längge men ändå ha shysst grepp när man lägger ner. Vad heter dessa modeller?

Tacksam för all hjälp!
//Mackan

Ett däck som ligger mig varmt om hjärtat är Pirelli Diablo. Diablon finns i några olika varianter men det är den som bara heter diablo du vill ha. Prisvärt däck med bra egenskaper som man även får ut många mil på. Ett annat helt ok är Michelin Pilot Power. Har dåligt med regnerfarenhet från det däcket dock.

Jag kör på Michelin Pilot Road2 2ct och kan inte klaga :tummenupp

Jag brukar beställa från http://www.mcdackonline.com/ eftersom priserna lokalt i Linköping är rena skämtet. Jag stöder gärna lokala handlare, men någon måtta får det vara. Leveranstiderna har hittills legat mellan 1-5 dagar, oftast runt två.

Tänkt dock på att det ska monteras också, och priserna för att montera däck man köpt på nätet varierar ganska kraftigt mellan olika firmor.

Står också inför ny bakpuck...en djungel! :confused:

Michelin Road 2 har ju fått fina betyg, men priset ligger i övre skiktet.
Dunlop SportMax är ju prisvärda också.

www.mcdackonline.se har ju grymma priser, men frågan är hur långa levtiderna är....?

Jag skrev ett inlägg ang vilket som skulle passa min hoj och fick till svar att 190/50 var överdimensionerat så nu köpte jag ett Dunlop Qualifier 180/55 ifrån mcdackonline.com

Beställde i måndags kl 11 och fick däcket idag, onsdag. Rätt bra tycker jag med tanke på att det skickas från Tyskland :)

Nu till däcket, funkar mycket bra måste jag säga. Lätt prisvärt! Gav 1249,30:- inkl frakt :tummenupp

Är inte Pilot Road lite touringvarning..? Vill man köra Michelin så är det väl Pilot Power som gäller på en sporthoj!?

Anyway, Metzelers 6Z har fått fina omdömen också. Bla har jag för mig att slitstarkheten fick beröm utan att de för den sakens skull var bakelit.. Har inte testat dessa själv dock.

Snika inte på däcken... :näsblod

Se upp med Michelin Pilot Power 2CT bara Inte så bra
Hur ska världen sluta när till och med NyTeknik börjar formulera sig som Aftonhoran... De var ju inte speciellt snabba heller, artikeln verkar vara från IDAG, en och en halv månad efter att Michelin gick ut med det. Någon överdriven research om vilka batcher som är farliga verkar de inte heller ha ägnat sig åt. Någon som fattar varför de överhuvudtaget skriver om det? :va

Överlägset BÄSTA däcket i dag på marknaden för en sport moppe på gatan & bandagar är Dunlop Qualifier RR som har en riktigt bra slit yta i mitten på bakdäcket med super grepp på kanterna - testat detta däck grundligt och kan inget annat än att säga att det äter upp sina konkurenter!!

Bike verkade inte gilla detta däcket iaf..
När dom testade 1000-kubikare i nr 6: 2007 så sa dom om kawan att den va "riktigt orolig med dom orginal monterade Dunlop Qualifier däcken" .
Det blev tydligen bättre med Pirelli diablo corsa..

Menmen, har ju inte testat däcken själv.. Är iaf nöjd med mitt Roadtec Z6, det kan jag rekomendera.

Bike verkade inte gilla detta däcket iaf..
När dom testade 1000-kubikare i nr 6: 2007 så sa dom om kawan att den va "riktigt orolig med dom orginal monterade Dunlop Qualifier däcken" .
Det blev tydligen bättre med Pirelli diablo corsa..

Menmen, har ju inte testat däcken själv.. Är iaf nöjd med mitt Roadtec Z6, det kan jag rekomendera.

Är det samma däck då? Det finns ju Qualifier och Qualifier RR.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard