Vilka däck till KTM 690 SMR, för gatbruk?

Ja, jag tror det blir det.

Skulle vara fett med lite bredare däck.
Jag kör ju bara gata, mestadels till och från jobb, men det kanske påverkar mycket ändå.

Roadsmart säger jag, samma egenskaper som sportsmart på din motard men håller mer än dubbelt så länge. Jag körde 950 mil på mitt senaste på min xT och det släppte inte en gång och jag kör inte speciellt snällt alla gånger.

Last edited:
Jag hade Power Pure på min 530... men körde en del bana. Grymt nöjd med dessa och kommer dunka på dem på min 690.
Vill du få ut mer mil så är Roadsmart eller Pilot Road de bättre alternativen.

Sportsmart eller roadsmart. Beror på hur du kör...

Körde Sportec M3 på min 640, höll nog 200mil iaf... Ruskigt bra fäste dock :D Power One Comp B bak var bra när det blev varmt... Höll väl inte så länge dock...

Sportec M3 har jag kört massor med. Dom funkar till allt.

Sportsmart är riktigt bra dom med.

Jag hade Power Pure på min 530... men körde en del bana. Grymt nöjd med dessa och kommer dunka på dem på min 690.
Vill du få ut mer mil så är Roadsmart eller Pilot Road de bättre alternativen.

Michelin Puré! :zpy

Kört dem nu på 600an.. Ok lite mer effekt, men släpper tidigt och okontrollerat jmf med Dunlop..

Sportsmart eller rOADsmart säger jag med.. På gata - Roadsmart

Inte så lite mer effekt... typ 100hk mer.....:tungan
Allt är relativt.

Typ 55hk mer med mina mattekunskaper, eller så har du din 690 strypt till 17 hästar? ;)

Det jag tycker är det knpiga med Purén är inte att det inte går att sätta banrekord med dem (det kan jag inte oavsett material så det spelar ingen roll). Men dem släpper liksom inte på ett "bra" och mjukt sätt, som t.ex Dunlop eller Metzeler gör. Ok, man blir inte avkastad, men de liksom "hugger" på ett sätt jag inte riktigt känt förut. Eller så är mina fjädringinställningar helt kräjjzy.

Njaee nu var det ju så att jag menade min 530 med 53hk... du borde väl ha minst 130 pållar i 600:an?

Typ 55hk mer med mina mattekunskaper, eller så har du din 690 strypt till 17 hästar? ;)

Det jag tycker är det knpiga med Purén är inte att det inte går att sätta banrekord med dem (det kan jag inte oavsett material så det spelar ingen roll). Men dem släpper liksom inte på ett "bra" och mjukt sätt, som t.ex Dunlop eller Metzeler gör. Ok, man blir inte avkastad, men de liksom "hugger" på ett sätt jag inte riktigt känt förut. Eller så är mina fjädringinställningar helt kräjjzy.

Jag var sjukt nöjd med däcken som satt orginal, vilka det nu var, på SMR'en. Inga som helst släpp trots rätt vild körning på gokartbana.

Kan påpeka att mina sportsmart håller mycket bättre , sett till mil, på Ninjan än på min gamla 640. Det är cirkus 150hk skillnad...

Njaee nu var det ju så att jag menade min 530 med 53hk... du borde väl ha minst 130 pållar i 600:an?

117 original + PC, filter, helsystem minus slitage.. Så 120 kanske?

Problemen med fästet jag upplevt har dock varit vid max nedlägg och där tar man ju inte ut mer än max dina 50 häst iaf ;)

117 original + PC, filter, helsystem minus slitage.. Så 120 kanske?

Problemen med fästet jag upplevt har dock varit vid max nedlägg och där tar man ju inte ut mer än max dina 50 häst iaf ;)
SAnt....skillnaden borde ligga i vikten då... hade ett släpp på Sviestad i den bakre chikanen.. helt odramatiskt. Tyckte bakdäcket sa till i tid.. men det är kanske jag som kör som en kärring och inte tar i....:D

Finns många som tycker pure äger så tror det är många faktorer som spelar in.
Jag vill dra mig till minnes att dem tog lite tid att bli bekväma med personligen.
De släppte och varna inte riktigt på samma sätt som jag var van vid.

Eller så hade jag inte heller optimal fjädring eller annat..

SAnt....skillnaden borde ligga i vikten då... hade ett släpp på Sviestad i den bakre chikanen.. helt odramatiskt. Tyckte bakdäcket sa till i tid.. men det är kanske jag som kör som en kärring och inte tar i....:D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park