Vilka däck kör MC-polisen på

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Såg en Mc-polis idag och undrar lite på vadför däck dom kör på.
Jag kör iofs själv fortfarande men är lite förundrad över vad en Mc polis tillför i detta väglag, När jag kör går det väääldigt lugnt till.
Nån som vet?
 
dom kör på smala,torra continental från överskottslagret......



(nä,metzeler mest.)
 
Det är väl inget fel på det här väglaget? Du bor ju i Helsingborg, jag körde nästan hela vintern förra året när jag bodde i Landskrona, det är inga problem... Det är värre här men här måste jag köra... :hihi
 
Jodå kör dagligen till jobbet fortfarande, har kört istort sett dagligen året runt i 5 år nu, men har varit väldigt halt på morgnarna dom sista dagarna. jag frågade därför att jag tyckte det var underligt med en mc polis så här sent på året.
 
Jaha då har man fått svar på frågan:rolleyes: När han förklarat för mig att den lilla lilla nummerplåten inte var laglig och bara gav mig en varning:mattias så snackade vi däck och vinterkörning. Dom kör på olika, kontapeln ifråga körde metzler men bara för att han körde alla dagar på året.
I glädjen över att slippa böter och ombesiktning så glömde jag ju givetvis att kolla vilken typ av Metzler han hadde, ville mest bara komma därifrån innan han kollade blinkers och bakljus:)
 
Lånar tråden lite nu när syftet med den är uppfyllt...


Såg en Thunderrace i dag i örebro...1grad varm och snöglopp i luften...jag tänkte: Han måste ju ha fått körkortet i går eller något...
 
så åk-kåt va man en gång.
det är därför det knastrar i alla leder idag.......
 
Enligt rikspolisen så är det stora problemet att polisen inte använder sina MC. Medelkörsträcka typ 500 mil/år. Så dom kör väl på däck från tidigt 90-tal? :confused:
 
Tog kortet September1985 har varit lika glad att köra sedan dess. Kylan är ju inte problemet utan väglaget.
 
Väglagets beroende på kylan, skulle jag vilja säga...:rolleyes: Att köra när det är vått på vägen går fetbort för mig vid den här tiden på året, torr asfalt får det vara om det skall vara nån idé. Jag körde en sväng på några mil härom dagen i solsken och på torr väg, i ungefär -5 grader. Med rätt underställ och handskar är det ju inga problem att köra nån timme, det mest frustrerande är att man får köra så förtvivlat försiktigt när både asfalt och gummi (Z6) håller minusgrader... :eek:
 
Skit däck för de hänger ej med i kurvorna!:tummenupp
Tycker vi alla kan sponsra dem med PPct2or för de vurpar man på.
Inte för jag vill att de skall köra åt helvete men de kan ju sluta ta en när man e ute o luffar kör.


















sant iof men jag har dagen dryg idag allt bara jävlas... kanske skall spela golf i midsommar värmen ist....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top