Vilka däck kör MC-polisen på

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Såg en Mc-polis idag och undrar lite på vadför däck dom kör på.
Jag kör iofs själv fortfarande men är lite förundrad över vad en Mc polis tillför i detta väglag, När jag kör går det väääldigt lugnt till.
Nån som vet?
 
dom kör på smala,torra continental från överskottslagret......



(nä,metzeler mest.)
 
Det är väl inget fel på det här väglaget? Du bor ju i Helsingborg, jag körde nästan hela vintern förra året när jag bodde i Landskrona, det är inga problem... Det är värre här men här måste jag köra... :hihi
 
Jodå kör dagligen till jobbet fortfarande, har kört istort sett dagligen året runt i 5 år nu, men har varit väldigt halt på morgnarna dom sista dagarna. jag frågade därför att jag tyckte det var underligt med en mc polis så här sent på året.
 
Jaha då har man fått svar på frågan:rolleyes: När han förklarat för mig att den lilla lilla nummerplåten inte var laglig och bara gav mig en varning:mattias så snackade vi däck och vinterkörning. Dom kör på olika, kontapeln ifråga körde metzler men bara för att han körde alla dagar på året.
I glädjen över att slippa böter och ombesiktning så glömde jag ju givetvis att kolla vilken typ av Metzler han hadde, ville mest bara komma därifrån innan han kollade blinkers och bakljus:)
 
Lånar tråden lite nu när syftet med den är uppfyllt...


Såg en Thunderrace i dag i örebro...1grad varm och snöglopp i luften...jag tänkte: Han måste ju ha fått körkortet i går eller något...
 
så åk-kåt va man en gång.
det är därför det knastrar i alla leder idag.......
 
Enligt rikspolisen så är det stora problemet att polisen inte använder sina MC. Medelkörsträcka typ 500 mil/år. Så dom kör väl på däck från tidigt 90-tal? :confused:
 
Tog kortet September1985 har varit lika glad att köra sedan dess. Kylan är ju inte problemet utan väglaget.
 
Väglagets beroende på kylan, skulle jag vilja säga...:rolleyes: Att köra när det är vått på vägen går fetbort för mig vid den här tiden på året, torr asfalt får det vara om det skall vara nån idé. Jag körde en sväng på några mil härom dagen i solsken och på torr väg, i ungefär -5 grader. Med rätt underställ och handskar är det ju inga problem att köra nån timme, det mest frustrerande är att man får köra så förtvivlat försiktigt när både asfalt och gummi (Z6) håller minusgrader... :eek:
 
Skit däck för de hänger ej med i kurvorna!:tummenupp
Tycker vi alla kan sponsra dem med PPct2or för de vurpar man på.
Inte för jag vill att de skall köra åt helvete men de kan ju sluta ta en när man e ute o luffar kör.


















sant iof men jag har dagen dryg idag allt bara jävlas... kanske skall spela golf i midsommar värmen ist....
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top