Vilka däck i Rookie 600??

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Tjena gurus!!! Har skaffat mig en däck sponsor till nästa säsong :banana men kom på att jag inte vet vilka däck han ska köpa. :fatta! Får man ha slicks eller är det standard gatdäck som gäller? Hjälp innan han trötnar på blåbäret!!!
 
ecce skrev:
Tjena gurus!!! Har skaffat mig en däck sponsor till nästa säsong :banana men kom på att jag inte vet vilka däck han ska köpa. :fatta! Får man ha slicks eller är det standard gatdäck som gäller? Hjälp innan han trötnar på blåbäret!!!
Det är valfritt.
 
gixxermf skrev:
rena slicks får man väl inte åka med i R600 eller??
Jo, i R600 får man det. Det är i SS600 och standard 600 (?) man inte får det.
 
ecce skrev:
Hur ska ni ha det nu... slicks eller inte?? Om jag får ha det var hittar jag sådana??
Jo du får köra med slicks i R600. Lita inte på mitt ord men Stavgren vet.
 
jodå.. man får köra på slicks i både R600/1000
1000% säker.

Jag kör själv på supercorsa och är skitnöjd.
Har bara kört slicks på motarden så ska inte uttala mig om slicks.
 
litet tips bara...
slicksen håller ihop lite bättre än "gat" däcken, men gat däcken kan du sälja vidare till nån sporthoj åkare när dom börjar bli slut och jag vill påstå att greppet är samma i alla fall för en rookie....
tjänar på det i längden :hej
 
BrInK skrev:
litet tips bara...
slicksen håller ihop lite bättre än "gat" däcken, men gat däcken kan du sälja vidare till nån sporthoj åkare när dom börjar bli slut och jag vill påstå att greppet är samma i alla fall för en rookie....
tjänar på det i längden :hej

Ok vilka gatdäck ska man ha då?? Metzler, Pirreli??? Alla tips är varmt välkommna!!!
 
ecce skrev:
Ok vilka gatdäck ska man ha då?? Metzler, Pirreli??? Alla tips är varmt välkommna!!!

Ja just Metzeler Rennsport, eller Pirelli SuperCorsa är mest beprövade, det är samma däck men med olika mönster. Jag kan inte exakta beteckningar(SC1/SC2) och färgkoder(grön/blå), men gummiblandning "supersoft" fram och "soft" bak bör man köra. Sedan finns det olika hårdheter på stommen(?) i både soft och supersoft varianten, detta sägs kvitta då det en mjukare stomme kompenseras med högre däcktryck.. Exakt vilka däckstryck som fungerar ihop med fjädringen är såklart individuellt och det märker man ganska fort ändå.
 
Last edited:
Pålle skrev:
Ja just Metzeler Rennsport, eller Pirelli SuperCorsa är mest beprövade, det är samma däck men med olika mönster. Jag kan inte exakta beteckningar(SC1/SC2) och färgkoder(grön/blå), men gummiblandning "supersoft" fram och "soft" bak bör man köra. Sedan finns det olika hårdheter på stommen(?) i både soft och supersoft varianten, detta sägs kvitta då det en mjukare stomme kompenseras med högre däcktryck.. Exakt vilka däckstryck som fungerar ihop med fjädringen är såklart individuellt och det märker man ganska fort ändå.

Tackar tackar :Bugar .
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top