Vilka däck är hetast?

Vad du än gör köp inte Dunlop D208 GP, de är MYCKET känsliga för styrfladder (måste ha styrdämpare tycker jag).
Hade sånna före vurpan :skrämd :skrämd

fluppen skrev:
Det var ju det jag skrev ju... Rätt temp menar jag ju varmt däck, för varmt däck blir klart slirigt, men jag tror inte att han har lyckats med det bara... ska till att köra rent jävligt för attlyckas med det, och det gör inte denne gosse, inget ont ment azylum.

nu ska vi va snälla!!!! :hej du får följa me mig istället så ska ja visa dig... o inget glidande på huvudleder i 200, det får du sluta upp me fluppen... :bow

edit: de släpper och de blir varma. resten förstår ja inte...

WASP skrev:
ojaaa... det är döden för mjuka bandäck... är det bara snabb raktfram åkning på schemat så ska du nog köpa ett som inte har så mjuk blandning...

Då får man sluta med tok-körningarna på trasportsträckorna mellan de kurviga vägarna...kan vara bra för annat än att bara spara däck, ens eget liv tex!! :tummenupp

Pirelli ska tydligen ha ett däck som heter Corsa, alltså som SuperCorsa fast lite mer anpassat för gata = längre livslängd men ska ändå vara bra på bana.
OBS! Jag har ej testat dem!!!

Jag har SuperCorsa och är helnöjd med greppet de har. Livslängden vet jag ej ännu, men den lär väll inte vara överdrivet lång... :rolleyes:

Jag har kört Michelin innan och em gillade jag INTE. :fakta
Tog 3 år innan de blev varma, och de var snorhala när de var kalla.
SuperCorsa blir varma snabbare. :)

Jag tycker att Dunlop Sportmax 207 är väldigt bra däck. Kör med dem fram och bak. Har aldrig hört någon säga något dåligt om dem. Håller bra gör de oxå.

\Masonit

fluppen: den går väl mitt igenom centrala halmstad, är det inte 50 där o mycket folk o så? inte bra... där ska man inte ligga i 200, man ska köra bakhjul o burna däck osv....

masonit: ja skulle fått på ett nytt pilot sport, men det fanns inte när ja sen skulle montera. tydligen hade någon på andra firman slarvat bort det, så det kunde inte bli leverat.... :confused: så ja fick ett 207 RR istället, till samma pris! :tummenupp det enda ja kan säga om det däcket är att det skakar lite under nedlägg.. fast det är inte inkört helt än... annars tycker ja det har bättre grepp än pilot sport.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back