Vilka bromsskivor kan jag ha?

El Torpedo

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
VTR Firestorm
Skivorna på min VTR Firestorm är skeva. Orginal kostar över 3300 kr stycket så det är inte att tänka på.
Vet någon om man kan svarva skivorna som man gör med de till bilar? Eller kan man köpa begagnade från någon skrot, och i så fall; passar skivorna från andra modeller?

Har för mig att skivor från Fireblade(vissa årsmod) passar.
Annars är det väl som sagt mc-skrotar som gäller.

MVH Martin

El Torpedo skrev:
Skivorna på min VTR Firestorm är skeva. Orginal kostar över 3300 kr stycket så det är inte att tänka på.
Vet någon om man kan svarva skivorna som man gör med de till bilar? Eller kan man köpa begagnade från någon skrot, och i så fall; passar skivorna från andra modeller?

Svarva går nog inte,kolla skrotarna finns en sticky här ovanför kolla också Ebay,blocket osv.

Det är likadana skivor på Firebladen och VFR som på VTR:en.
Kolla vilka årsmodeller som passar på VTR forumet.

Långa farbron skrev:
Svarva går nog inte,kolla skrotarna finns en sticky här ovanför kolla också Ebay,blocket osv.

Det är likadana skivor på Firebladen och VFR som på VTR:en.
Kolla vilka årsmodeller som passar på VTR forumet.
Det är samma som på firebladen 94 til 97 men varför köpa på skroten när du kan köpa nya braking för 2000 eller wave för 2500

jag köpte nya till min blade hos pågarna på Mitonga kostade 18-1900 st, funkar hur bra som helst, bra mycket bättre än orginalet.

El Torpedo skrev:

Rådet till mig från mc-firmorna var:
Original - För dyrt
Pirat - Sämre än en begagnad från Skroten

Sök på skrotar e mitt tips...inte helt lätt dock men det går! Lycka till! :)

El Torpedo skrev:

Skivor från Premier på AddeMoto (Skåne) är prisvärda.

Om du köper från skrot, se till så att du får lämna tillbaka dem om de är skeva (eller något annat fel som är svårt att upptäcka innan du har testat dem)!

Jag har ett par rättså slitna bromsskivor till övers från min Fireblade 92.
Vet inte om de kan passa. Men de skulle bli billiga iaf.

mvh Fredrik

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing