Vilka brombelägg är bra?

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Jag undrar hur många mil bromsbelägg brukar räcka på bana, mina belägg är helt slut efter att ha kört på midlanda fyra kvällar, är det normalt eller har jag haft skitbelägg?

Jag har kört med SBS sintrade är dom bra, eller finns det belägg som håller mycket längre med bra bromsverkan?

norrlansguld skrev:
Jag undrar hur många mil bromsbelägg brukar räcka på bana, mina belägg är helt slut efter att ha kört på midlanda fyra kvällar, är det normalt eller har jag haft skitbelägg?

Jag har kört med SBS sintrade är dom bra, eller finns det belägg som håller mycket längre med bra bromsverkan?

Original...

Köp Orginal klossar.. har alltid funkat bäst och håller mer än dubbla livslängden mot dina Sbs.. Tror mig, jag har säkert gjort av med en 12 liters spann med bromsklotsar

Norrlansguld, är det körningar på banan varje kväll nu eller?
Hörde att det varit körning i måndags kväll men iddes inte åka upp...

Nej det är inte varje kväll, men det stämmer att det var i måndags
det har varit endel körningar sista tiden men långt i från varje kväll.

OK!
Hur får man reda på vilka kvällar det är körningar? Ryktesvägen eller?

norrlansguld skrev:

Search By Keyword: bromsbelägg AND sint*
Search Forum...: Racingforumet

Det borde bli bra.

Jag köpte Carbon Lorraine nu och dom beläggen var tjockare än sbs, så dom borde väl räcka lite längre.

Varför gör man inte beläggen så tjocka som det går att få dit, eller är det en nackdel när kolvarna i oken är i botten?

Vee-twn skrev:
OK!
Hur får man reda på vilka kvällar det är körningar? Ryktesvägen eller?

Ja typ ;) , onsdagskvällar efter 18:00 är det licensträning, såvida inte banan är bokad för annan aktivitet.

Måndagkvällar brukar folk ifrån trakten gå ihop och pröjsa 250 spänn per skalle för att få köra en kväll.
Du kan lägga ett PM om du vill ha mer info med kontaktpersoner etc...

Vad som helst utom SBS. En polare tränade på en SS600 med SBS klossar, efter långa rakan så fanns helt plötsligt inget som helst motstånd i bromshandtaget. Visade sig senare att beläggningen hade LOSSNAT från plattan! :eek: :confused:

Jag vet att det är en VÄLDIGT osannolik händelse å chansen att det ska inträffa på nytt är ännu minimalare, men när det nu finns andra alternativ så väljer jag helst nåt annat märke. Orginal klossar funkar fint.

Skit i livslängden. Billigt med bromsbelläg ju. Kör själv på brembo och dom äter skivorna men dom tar bäst.

Miss BrInK skrev:
vem säljer brembo belägg??

Du :o jag är som vanligt snurrig. Jag köper av en som tävlar mycket och jag har för mig att det är brembo men jag ska ta reda på till 100% vad det är för märke. Och vart dom går att köpa.

Ylle skrev:
Ja såna är det :tummenupp . Det är stor skillnad på bromsbelläg (om nån inte visste). Dom som tar bra tar ofta slut fort. Men varning för äldre hojar då det inte går att montera sintrade belläg. Brembo kostar 1200 för fram oken om jag mins rätt..

Oki!! Tackar! :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...