Vilka bra dc hubbar?

jra_racing

Enduro rider
Gick med
10 May 2004
Hoj
Husqvarnor
Jag har nyligen fått BBB via modem dvs 8in 1ut iaf jag undrar vilka hubbar som e riktigt bra använder ju självklart SH hubben men där finns ju tyvärr inte allt... Iaf vill inte sitta och tanka från folk som har sega uppkopplingar osv och de hubbar som e bra är ju inte ofäntliga så jag vill ha tips på bra hubbar har väl ca 60gb sharat

Då du inte har 10/10 uppkoppling, alltså 10 Mbit ner och 10 Mbit upp, så lär du inte komma in på de riktiga "feta" hubbarna.

"Sweden" hubbarna har numera bannat nummerserierna som härrör till BBB via telejacket.

Har BBB 24/1 själv, och det var en fröjd att ladda ner därifrån innan det spärrades ut. :(

Här finns hyggligt mycket iaf...

[The Clone-Network]

[BBB]Clone-Networks #1 - clone1.myftp.org (130GB share limit)
[BBB]Clone-Networks #2 - clone2.myftp.org ( 90GB share limit)
[BBB]Clone-Networks #3 - clone3.myftp.org ( 60Gb share limit)
[BBB]Clone-Networks #4 - clone4.myftp.org ( 30Gb share limit)
[BBB]Clone-Networks #5 - clone5.myftp.org ( 05Gb share limit)
[BBB]Clone-Networks #0 - clone0.myftp.org (most suitable hub)

Vad beror det egentligen på att hastigheterna man kommer upp i är så grymt olika? Vissa personer kan jag ladda ned/upp 2mb/sek från och andra ligger på 2kb. Förstår ju att vissa har sämre uppkoppling än mig men knappast så
dålig som 2kb/sek väl??

Finns det något knep för att avgöra vilka man kan få bra hastighet mot annat än att prova först ?

Trango_B skrev:
Vad beror det egentligen på att hastigheterna man kommer upp i är så grymt olika? Vissa personer kan jag ladda ned/upp 2mb/sek från och andra ligger på 2kb. Förstår ju att vissa har sämre uppkoppling än mig men knappast så
dålig som 2kb/sek väl??

Finns det något knep för att avgöra vilka man kan få bra hastighet mot annat än att prova först ?

Finns program för sånt som
du blockerar ut-hastigheten med.

Blir konstant anklagad för att ha det själv, problemet är ju att med ADSL har man inte full duplex och sitter jag och tok-tankar (maxar) har folk problem att connecta till mig, när dom väl connectat får dom hastighet på typ 2-3kb/sek.

Såfort jag lugnat ned mig med tankningen kommer dom igång som kör av mig.

Ang program för att kolla deras hastighet vet jag inte om det finns, men det brukar räcka med att dra deras file list för att se hur fort det går.

Jag fick min BBB i vid jul "24/1"! Hann tanka lite iallafall men tycker de borde öppna sweden 4 & 5 igen. Har varit inne på clone network men tycker det går för dåligt samt att jag misstänker att många där kör netlimiter vilket jag hatar!
Nu är det bättre att köra kompisens FTP istället. Är väldigt sällan ute på DC nu pga för kräsen ang hastighet! :)

Borde inte hubbarna kicka folk med så kallad "netlimiter" ?
Det förstör ju hela grundidén med hubben

Trango_B skrev:
Borde inte hubbarna kicka folk med så kallad "netlimiter" ?
Det förstör ju hela grundidén med hubben

Ja, för det är ju verkligen netlimiter och inte användaren som är problemet :rolleyes:

Jag kör alltid med netlimiter, dels up, men framför allt ner. Detta för att jag har en skabbig adsluppkoppling och vill kunna surfa samtidigt.

Deadmetal skrev:
"Sweden" hubbarna har numera bannat nummerserierna som härrör till BBB via telejacket.

Har BBB 24/1 själv, och det var en fröjd att ladda ner därifrån innan det spärrades ut. :(

Sannig med modifikation. Har själv BBB via telejacket med "modem" men har inga problem med varken sweden- eller maximumspeedhubbarna. Skillnaden är att jag har BBB 12/9 (fullduplex), men det går fortfarande via telejacket. Kunde få 24/1 men ville inte ha det, tyckte 12/9 var bättre med tanke på att jag kör både ftp och slangar mycket från torrentsajterna.

Skalman skrev:
Sannig med modifikation. Har själv BBB via telejacket med "modem" men har inga problem med varken sweden- eller maximumspeedhubbarna. Skillnaden är att jag har BBB 12/9 (fullduplex), men det går fortfarande via telejacket. Kunde få 24/1 men ville inte ha det, tyckte 12/9 var bättre med tanke på att jag kör både ftp och slangar mycket från torrentsajterna.

Hur får man det? Jag vill också ha 12/9!

Dez skrev:
Ja, för det är ju verkligen netlimiter och inte användaren som är problemet :rolleyes:

Jag kör alltid med netlimiter, dels up, men framför allt ner. Detta för att jag har en skabbig adsluppkoppling och vill kunna surfa samtidigt.

Jag har också netlimiter, just av samma anledning. Det känns inte alltför kul att DC äter upp hela hastigheten ut och in.

Men visst, måtta med allt. Bara för att man har netlimiter behöver man ju inte ha strypt uppladdningshastigheten till 2 kbps. Det är ju bara onödigt.

Har du runt 100Gb att dela med så är bbb.ancient.se är en bra hub

Last edited:
Har man så kass uppkoppling att man måste köra netlimiter så kanske
man ska ge fan i att hänga på hubbarna istället?! Eller starta en egen
hub där ni kan kjuta av 5kb/sek och bara förstöra för likasinnade.

Finns ju fan inte en hub man kan ladda på längre, alla idioter laddar från mig i 1-2mb/sek medan jag får 2kb-MAX 200kb/sek om jag connectar mot dom.
Varför ska jag då överhuvudtaget vara på hubben egentligen?

Den dagen alla tänker som mig kan ni ju sitta där med en värdelös hub där hela grundkonceptet om fildelning har gått rejält i stöpet och ni inte kan ladda ett skit.

motardnisse skrev:
Hur får man det? Jag vill också ha 12/9!

Har att göra med avståndet till stationen (ev. andra orsaker också). Ring BBB o fråga om du kan få VDSL.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret