Jag har letat efter ett försäkringsbolag som har försäkringar som man kan "teckna av" under vintern (eller under andra längre perioder som hojjen bara står stilla), men inte hittat något. Kan någon tipsa mig?
//Linus
//Linus
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Länsförsäkringar
Folksam har det och det är det mest prisvärda alternativet. Jag betalar för de dagar jag kör, annars är det avställningsförsäkring. Skulle jag försäkra min 198s året runt hade jag hamnat på typ 25000 vilket är ren idioti. Det är en lösning som lämpar sig bäst för de som har flera hojar och kanske kör den snabbaste i mindre omfattning. De andra två har jag året runt på hos Bilsport & MC. Kör jag 1098:an en vecka varje månad, blir kostande 500 kr per vecka, till det tillkommer 300 per mån i avställningsförsäkring. Hur jag än vrider och vänder på det, löner det sig.
Vad kostar det om du genomgår en sporthojsutbildning och tecknar SMC-försäkringen då?
Finns inget bolag som alltid är billigast har jag märkt för min del i alla fall.
Jag går åtm 3 SMC kurser varje år. Folksam har SMC försäkring men självrisken är så brutal att jag skulle aldrig våga teckna en sådan försäkring. Säg att en lite extra utrustad 1098S kostar drygt 240 tkr...skulle jag råka ut för stöld elller skrota den om det ville sig riktigt illa ser jag på en självrisk på drygt 60 tkr eller något sådant. Denna försäkrings kulle kosta mig drygt 1000 kr i månaden hos Folksam....Den bäst alösningen är att som jga gör ofta teckan året runt och när säsongen är slut..skriver man över hojen på farsan och sedan 3 veckor senare på sig själv igen...tecknar garage och nästa säsong en ny året runt....
haha vilket slit. Jag har mina på ställda och har smc försäkring samt 3 lås istället.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |