vilka blir debutanter i rookie 1000/600 nästa år?

Vi startar ett tråda för Kawa åkare som har bromspumps problem...Eller var det komplex.

Senast ändrad av rättstavnings programet ala MR Sveijmo.:huvet

Last edited:
Vi starartar ett tråda för Kawaåkare som har bromspumps problem...Eller var komplex

Fråga 1: Menar du startar eller storartar? Ett tråda? En tråd menar du?
Fråga 2: Eller var komplex? Du skriver än en gång som en drucken.. Här kan jag inte gissa ens...

Fuska ni på eran sida, så spånar jag vidare på min lösning.

/ Jens

Off topic

Vi startar ett tråd för Kawa åkare som har bromspumps problem...Eller var det komplex...Asfalt i sandlådan.

Senast ändrad av rätt stavnings programet ala MR Sveijmo.:huvet[/QUOTE]

Vi startar ett tråd för Kawa åkare som har bromspumps problem...Eller var det komplex...Asfalt i sandlådan.

Senast ändrad av rätt stavnings programet ala MR Sveijmo.:huvet
[/QUOTE]

Jag hade en gång en moped, de va en sådan där DT50R.
den kunde jag göra stoppisar med på skolgården.
prova en sådan bromspump Jens för den tyckte jag var bra:banana

Senast ändrad av rätt stavnings programet ala MR Sveijmo.:huvet

Nääh, har dom asfalterat din sandlåda? Man märker att du tagit det hårt...

Jag passar på att tacka Hellmopper för tipset, det visar sig att oken är exakt samma i minsta detalj, men pumpen skiljer sig ganska mycket. Får testa din idé..

/ Jens

Problemet med orginal bromspumpar uppenbarar sig efter ca 15 varv i tempo motsvarande 1.10 på Gelleråsen.
Det gjorde den även på min Suzuki K5 jag hade tidigare. (samma märke som på Kawasaki).
Det som förmodligen händer är att den blir varm och då börjar den fada. Tillslut har man bromshandtaget intryckt i botten och hoppas att hojen hinner bromsa tillräckligt innan kurvan.
Även förare som kör Yamaha, KTM och Honda rapporterar samma sak.
På KTM och Yamaha sitter det dessutom Brembo som orginal. Men tex Nylund körde i alla fall med en annan brembo på sin hoj förra året.

Jag vet ingen som har löst problemet ännu. Men vinterns tester har ju just börjat inför sommaren och folk är väll inte helt öppna med om dom löst problemet. Jag misstänker att det kommer läggas mycket pengar på bromsvätskor, bromsbelägg, slangar, packningssatser mm innan det är klart.

Lösningen tidigare var ju att köpa en riktig pump för 3-5 tusen så var saken biff. Men nu måste problemet lösas på annat sätt.

Nääh, har dom asfalterat din sandlåda? Man märker att du tagit det hårt...

Jag passar på att tacka Hellmopper för tipset, det visar sig att oken är exakt samma i minsta detalj, men pumpen skiljer sig ganska mycket. Får testa din idé..

/ Jens

...måste ju få tyst på ditt tjöt :krama

vad kör ni på?

vad kör ni för hojar? ja har köpt en zx6r -08 o beställt helsystem o skall bänkas med powercommander o dit med en quickshift:tummenupp vad har ni andra gjort:confused: skall ha resten helt orginal o lätta vad ja kan

Jag kommer att köra min älskade R6 -01 och kommer att satsa hårt i år. Mitt mål är att köra 1:08:99 eller bättre på Åsen. För att klara detta så har jag:

• Servat öhlinsdämparen bak
  • Kollat alla lager
  • Bytt styrlager
  • Ny stor ljuddämpare för att få tyst på hojen
  • Ny plats som kommer att lackas i någon snabb färg (blå)
  • Skaffat däck, 8 fram och 12 bak
  • Ny gaffelolja
  • Hoppas på att kunna skaffa nya bromsskivor
  • Brembopump
  • Styrdämpare (Öhlins)
  • Köpa årskort på Karlskoga

Om detta nu kommer att räcka får vi se och jag tror att det viktigaste av allt är få till mycket bantid och träna fokuserat.

Vi ses i sommar

GÖÖÖÖÖTT o C lite 600 åkare i tråden!

QUOTE [Jag kommer att köra min älskade R6 -01 och kommer att satsa hårt i år. Mitt mål är att köra 1:08:99 eller bättre på Åsen.]

Även jag tänker fortsätta hångla upp min gamla R6'a :tummenupp

På gelesåsen i år säger du..? Jag nöjer mig med mer blygsamma 1:11 eller bättre! Alltså: om jag är liiite bättre än väntat o du är liiite sämre än väntat så kan vi fajtas :D

respekt

respekt:tummenupp
Jag kommer att köra min älskade R6 -01 och kommer att satsa hårt i år. Mitt mål är att köra 1:08:99 eller bättre på Åsen. För att klara detta så har jag:

• Kollat alla lager
  • Bytt styrlager
  • Ny gaffelolja
  • Brembopump
  • Styrdämpare (Öhlins)

Om detta nu kommer att räcka får vi se och jag tror att det viktigaste av allt är få till mycket bantid och träna fokuserat.

Vi ses i sommar

• Kollat alla lager
  • Bytt styrlager
  • Ny gaffelolja
  • Brembopump
  • Styrdämpare (Öhlins)

Vi ses i sommar

Om du löser 1:08:99 med den blir ivgf jag imponerad! :tummenupp

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti