Vilka bilar har URR:are tro?

Lemon skrev:
Nu är alla sålda och vettifan vad man ska köpa. har funderat på mc igen. får ju TUNGT körkort 10 juni nästa år-automatiskt p.g.a mellankort i 2 år...
Då får du nog välja på skithoj eller skitbil, för du har väl inte råd att ha cossien kvar om du ska ha sjysst hoj? (såvida du inte köper ER5 då :banana )

Kryptonit skrev:
Utöver det har jag en Mazda 323...

Uppdaterar med en liten bild på pendlarbilen.

Edit:
Bättre och färskare bild.
img_0164.jpg

Numera är den även en 323 cross country (2" högre).

Last edited:
TinaTjejen skrev:
Då får du nog välja på skithoj eller skitbil, för du har väl inte råd att ha cossien kvar om du ska ha sjysst hoj? (såvida du inte köper ER5 då :banana )

Såklart det blir en skitbil men MAx 30000:- får andrabilen/mc kosta annars blir det svårt att få ihop stålar :(
skulle inte sälja cossin för båge :huvet :huvet :huvet

jo, nu står den och vilar i garage i örsundsbro, har ju flyttat dit med tjejen men hon verkar inte va ett dugg sugen på hoj :rolleyes: hon gillar bilen mer..

En fin VW Passat -83 med endast 30.000 mil++ på mätaren. Som ny! :D Nää... fin är den inte, men motorn startar direkt och går på diesel med hela 54hk. Just nu saknas säten och övrig inredning (den gamla möglade bort i skogen) och båda fjädrarna fram är av (det blev därmed en automatisk sänkning). Men den kostade gratis och det är bara lite småfixande :rolleyes: kvar så går den att besiktiga. Blir kalas som bus/pendlar-bil i vinter...

Bifogat

• passaten.jpg
    passaten.jpg
    38.3 KB · Visningar: 403
TomK skrev:
En fin VW Passat -83 med endast 30.000 mil++ på mätaren. Som ny! :D Nää... fin är den inte, men motorn startar direkt och går på diesel med hela 54hk. Just nu saknas säten och övrig inredning (den gamla möglade bort i skogen) och båda fjädrarna fram är av (det blev därmed en automatisk sänkning). Men den kostade gratis och det är bara lite småfixande :rolleyes: kvar så går den att besiktiga. Blir kalas som bus/pendlar-bil i vinter...
Det blir väl mer pendla än bus, med 54hk antar jag.

Jag får väl lägga upp en bild på min "bil" :)

Den har nu en trasig växellåda,
men jag hoppas att den ska vara lagad till nästa år... :tummenupp

Edit: Jag kanske ska tillägga att det är en
WV Transporter 2,5l bensinare (automat) -92 :)

Uppdatering 24/8: Ett stycke begagnad växelåda är nu inhandlad :hoppa :hoppa

Bifogat

• 52368_jll_s.jpg
    52368_jll_s.jpg
    42.3 KB · Visningar: 54
Last edited:
TomK skrev:

Motorvärmare i 2timmar innan man ska iväg när det är -5. Hmmm vad jag saknar mina sura VW diesel från 82. Alla gånger man fick bogsera igång den. Fantastiska minnen :död

Jag har en riktig rääääcer jag.
En Uno från -92, men en JÄTTESTOR motor som ligger på hela 1,1. Sen är den rosa flammig, fast den var röd förra året :confused:

Jag åker Passat 1.9 TDI -02 det är som att köra Fireblade,

Audi A2-03 1.4. Ca 75 ystra hästar intryckt i en bil på 895 Kg.

Aluminium is the shit!

Skall vi rejsa?

Last edited:
TinaTjejen skrev:
Ja, hojarna vet vi ju redan utan och innan :rolleyes:
Så, what kind of car is your car?
Själv kör jag riskokare och relativt billig föräkringpremie hela fordonsparken igenom. :hihi

EDIT: lite history åxå, som alla andra :tummenupp . 175000 mil, varav 5000 körda av mig, har Colten gått. Bilen har knappt kosta mig mer än soppa och olja sedan vintern 2001, tills för några månader sen, det började med en framvagnsinställning(lyckligtvis samma dag som jag vart med mc kort, så jag behövde inte bilen den dagen :banana ), och fortsatte med lite annat smårassel... i veckan tystnade stereon.
För tillfället ser den skithottad ut på höger sida, som saknar backspegel, tack vare ett isflak, från en lastbil, som colten fick över sig på Strängnäsbron :mad:
Men men.. hittills har det inte handlat om någon större summa att fixa det som ska fixas för stunden.

(Krypto, du MÅSTE inte lägga upp bild på ALLA dina fyrhjulingar :D )

Mitsubishi Colt GLXi 89:a a'la Tinatjejen:

Va många Volvo "fantaster" det finns, tur att vi är några som avviker.
Själv åker jag fransk "kvalitetsbil" :confused: Citroen Xantia-98. En blå kombi med en 90hk TDI och automat. Det går inte fort framåt, men billigt.
14000 mil när jag köpte den för 1/2 år sedan, åkt drygt 2000 mil med den själv

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...