Vilka bilar har URR:are tro?

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Ja, hojarna vet vi ju redan utan och innan :rolleyes:
Så, what kind of car is your car?
Själv kör jag riskokare och relativt billig föräkringpremie hela fordonsparken igenom. :hihi

EDIT: lite history åxå, som alla andra :tummenupp . 175000 mil, varav 5000 körda av mig, har Colten gått. Bilen har knappt kosta mig mer än soppa och olja sedan vintern 2001, tills för några månader sen, det började med en framvagnsinställning(lyckligtvis samma dag som jag vart med mc kort, så jag behövde inte bilen den dagen :banana ), och fortsatte med lite annat smårassel... i veckan tystnade stereon.
För tillfället ser den skithottad ut på höger sida, som saknar backspegel, tack vare ett isflak, från en lastbil, som colten fick över sig på Strängnäsbron :mad:
Men men.. hittills har det inte handlat om någon större summa att fixa det som ska fixas för stunden.

(Krypto, du MÅSTE inte lägga upp bild på ALLA dina fyrhjulingar :D )

Mitsubishi Colt GLXi 89:a a'la Tinatjejen:

Bifogat

• colt.jpg
    colt.jpg
    13.1 KB · Visningar: 92
Last edited:
Tinatjejen skrev:
(Krypto, du MÅSTE inte lägga upp bild på ALLA dina fyrhjulingar :D )

Jag har ju inte bild på alla. Saknar kort på min gamla Opel Manta från 71 som jag fortfarande äger. Den är orange och fin :yoparty

Mina övriga.. Volvon är dock såld inom några dagar men idag äger jag den fortfarande.

Edit: Den vita volvon är såld inom ett dygn istället för några dagar. Väldans många som vill ha en billig bil verkar det som.

Bifogat

• 004.jpg
    004.jpg
    83.9 KB · Visningar: 75
  • 005.jpg
    005.jpg
    88.2 KB · Visningar: 119
  • 006.jpg
    006.jpg
    40.5 KB · Visningar: 84
Last edited:
Har ingen bild på värstingen men det är en Audi 80 -85 som har nu har hunnit gå ca6800mil :tummenupp

det var en gammal tant som böt in den på jobbet... (jag jobbar på AB G.Persson) hon trodde att den hade gått 40000mil :rofl :kocko

Har inte heller nån bild på min skrothög, men det är iaf en Mazda 323 F -90 som snart har gått 25 000 mil. Rent motormässigt är den en trotjänare (än så länge) men resten av bilen är det alltid nåt fel på. Just nu behöver framstötdämparna bytas eftersom de läcker och fryser om om det blir mer än -3°c ute. Så sent som ikväll lade fläkten av också. :4skrika

Edit: hittade en bild:

Bifogat

• Fullt ställ.jpg
    Fullt ställ.jpg
    57 KB · Visningar: 120
Last edited:
Rejsbuss såklart!

Bifogat

• bil.jpg
    bil.jpg
    3 KB · Visningar: 458
Kryptonit skrev:
Jag har ju inte bild på alla. Saknar kort på min gamla Opel Manta från 71 som jag fortfarande äger. Den är orange och fin :yoparty

Mina övriga.. Volvon är dock såld inom några dagar men idag äger jag den fortfarande.

:hoppa av glädje!
Vilken bil :jisses
Volvon är ju helt kanon. Dessutom vit :tummenupp

Ochså Volvo !!!

V70 Greyline 99:a + frugans chippade V70 AWD 98:a.....
Så på vinterhalvåret får jag nöja mig att ständigt finnas i
hennes backspegel... :gnissla men på sommarn då ni... :D
då är det inte jag som ligger i frugans backspegel.... :rofl

Jag som är gammal Volvo fantast, har börjat köra tyskt på gamla dar.

Vete f...n :confused: hur det gick till, lite lättlurad kanske.

Har en VW Passat och så har Eva en Polo.

Är förresten mycket nöjd trotts att det inte står Volvo på bakluckan.

Nu vill Eva ha nya Golfen, får väll in till TAZ och storpruta. :fatta! :D

Bifogat

• Passat.jpg
    Passat.jpg
    114.8 KB · Visningar: 92
Klart man har det rejsigaste som går att ha..
en 240 från -83.. baaaara 27000 mil på mätarn.. går som tåget.
förutom att den har haft sina stunder & trilskats me div. generator/batteristrul.. :mad: men julgransdiskot i instrumentpanelen har slutat nu = ett bra tecken.. ;)

köpte av westw för en billig summa o e HeltOK o sladda mää ;) :tummenupp
/z

Bifogat

• Resize of P1010007.JPG
    Resize of P1010007.JPG
    15.7 KB · Visningar: 181
  • Rotation-of-Resize-of-P1010.jpg
    Rotation-of-Resize-of-P1010.jpg
    17.5 KB · Visningar: 191
Last edited:
Sålde min Cordoba när jag köpte hoj... men nu har mina föräldrar varit snälla å donerat sin rishög till bättre behövande

En OPEL Omega -89 MED SOLLUCKA

:yoparty :yoparty

En rostvit mitsubishi lancer hatchback, fyrhjulsdriven. Slö men kul. :)

Ja du silwerminken, volvofantaster är vi!!!
Själv ledsnade jag på att åka omkring i min sänkta stenhårda Seat och inhandlade ett styck gubbil istället, Volvo S40 T4. Rackarns tråkig att åka fort på kurvig väg med... Hasar som en snöplog :brinnerup

Last edited:
Och jag sladdar omkring i en superrejsig Volvo 745 GL från 92. Vit. 25 000 mil vara 5000 är mina ungefär. Och jag har nog fått mecka med den satans skrothögen lika många timmar som med hojen, den går fan sönder hela tiden! (Och nej, jag har inte klotat med bilen eller nåt liknande, den bara pajar).

Bil

Mercedes 230TE rullat snart 30k problemfria mil jag har dock bara avverkat 8k av dem, men är jättenöjd jämfört med volvon och saaben jag hade innan.

Bifogat

• MB230TE.jpg
    MB230TE.jpg
    131.3 KB · Visningar: 90
Last edited:
Kör en fin metallicvinröd Honda civic 85 13000mil
varav typ 1500mil är mina. (på 3år : )
Gåra bra förutom at bromsarna måste ses över och det är hål i avgassystemet
plus att jag missade att passagerarsidans dörr var öppen så nu har jag
ett riktigt trött batteri som måste laddas!
Annars en riktigt fin klenod : )

Blir dock nästa investering.

Jag rejsar omkring i en Saab 9000 CD Turbo -88 som är lite tjurig att starta när det är kallt... :huvet
Men annars rullar den fint :tummenupp

Mitsubishi Lancer -00, 12500 mil, slö men bensinsnål....

*/ ?>
Back