MC Doktorn
Guest
Den dystra baksidan men RR är skador efter en krasch men dom flesta verkar klara sig riktigt bra men hur många klarar sig egentligen utan kvarstående besvär?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
2ono skrev:Den dystra baksidan men RR är skador efter en krasch men dom flesta verkar klara sig riktigt bra men hur många klarar sig egentligen utan kvarstående besvär?
Hur långt är ett snöre?2ono skrev:Den dystra baksidan men RR är skador efter en krasch men dom flesta verkar klara sig riktigt bra men hur många klarar sig egentligen utan kvarstående besvär?
Ouch. Ser inte roligt ut! Stelopererade kotor?RR_larsson skrev:<----- Jag gjorde det då inte
Gustav O skrev:Ouch. Ser inte roligt ut! Stelopererade kotor?![]()
Tänkte just också fråga om det är någon som avlidit i samband med körning på en svensk RR-bana?RR_larsson skrev:Japp stelopererat några kotor i ländrygen.. men det slutade lyckligt är uppe å gasar igen![]()
Det var väl ganska länge sedan någon avled under en rr tävling i sverige? 50-60 talet? oftast går det ju bra som tur är
I Sverige vet jag inte men det var en som dog i Norge 2004 om jag inte minns fel. Startkrasch där han fick stopp och blev påkörd av en som kom långt bakifrån.RR_larsson skrev:Japp stelopererat några kotor i ländrygen.. men det slutade lyckligt är uppe å gasar igen![]()
Det var väl ganska länge sedan någon avled under en rr tävling i sverige? 50-60 talet? oftast går det ju bra som tur är
1985 dog en under en dansktävling på Anderstorp mitt för depåläktaren/depåtaket.Gustav O skrev:I Sverige vet jag inte men det var en som dog i Norge 2004 om jag inte minns fel. Startkrasch där han fick stopp och blev påkörd av en som kom långt bakifrån.
Var det senaste tillfället?LOTTAK skrev:1985 dog en under en dansktävling på Anderstorp mitt för depåläktaren/depåtaket.
Som jag vet om ialla fall.Nyteknik skrev:Var det senaste tillfället?
var det inte en engelsman som blev påkörd och dog 1994Nyteknik skrev:Var det senaste tillfället?
Jag vet att en olicensierad förare på en Honda Blackbird körde av så illa på/efter rakan att han dog. Detta var för 6-7 år sedan.nr12 skrev:var det inte en engelsman som blev påkörd och dog 1994
på anderstorp i samband med en so tävling
sen var det väl en kille på sviestad som strök med nu på 2000-talet vid en träning
Det stämmer.Gustav O skrev:Sviestad var väl på en "gatåkning"?
Har för mej att det var en äldre som fick typ hjärtinfarkt eller något sådant på gatåkning.Gustav O skrev:Sviestad var väl på en "gatåkning"?
Gustav O skrev:Sviestad var väl på en "gatåkning"?
LMS kör gatåkningskvällar någon/några ggr varje månad.Wagge skrev:"Gatåkning"? Ban-dag då eller?
nr12 skrev:2011661var det inte en engelsman som blev påkörd och dog 1994
på anderstorp i samband med en so tävling
...
Steve Ward hette han.Axxexs skrev:2041033Det var nog t.o.m på det allra första racet som kördes i SO. 1996 var det iaf.
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife