Vilka böcker har du läst?

Vilka böcker har du läst?

• Antal röstningar
    0
Många. Väldigt många. Snittar en bok i veckan, alltifrån skönlitterära klassiker till faktaböcker om tyskt kustartilleri.

Försöker läsa mycket, men har tyvär inte tid. Strindbergsböcker är favoiter faktiskt.

Nyteknik skrev:
En i veckan - hur får du tid? Hinner själv med en i månaden i bästa fall.

Jag tar mig tid. Böcker är för många ett tidsfördriv, något att sysselsätta sig med när man inte har något annat att göra. För mig är läsandet själva sysselsättningen, något som jag gärna åsidosätter annat för.

Böcker är roligt att läsa. Läser dock endast på tåget till och från jobbet.

Fler har läst Bibeln än Räddaren in nöden - det hade jag inte trott. Vore kul att se fler röster för att få en mer sanningsenlig bild av de litterära vanorna på sporthoj.com.

Läste mycket när jag var mindre, mest fantasy. Nu har jag inte tid lika ofta men jag försöker, håller på att läsa 'At the Mountains of Madness', novellsamling av H.P. Lovecraft - i mina ögon världens främsta skräckförfattare. Sen försöker jag läsa en del filosofi, religionshistoria, historia och annat intressant...

Är det här fjortonde eller femtonde tråden där du kan visa hur avancerad litteratur du klarar att läsa? Så genomskinligt så inte är sant. :lol
Snart kommer Chris Ash och Bingo, då jädrar ska vi få veta vad de kan om bokarnas värd. :banana

nu är min bokläsarperiod ganska nere men ibland blir det lite läsning innan man ska sova. Annars läser man ju dagens tidning vid frukostbordet och andra tidningar som det finns det gott om när man ska på toa <-- förlåt alla känsliga.

Lyssnar på ljudböcker när jag jobbar räknas det ??, klipper väl en eller två i veckan när det finns att byta till något jag inte hört vill säga.

Har inte läst någon av böckerna pärm till pärm. Har just börjat med Da Vinci och har bläddrat lite i bibeln.
Läsandet går mycket upp och ner. Kopplar oftare av med musik än böcker.

Jag läser också en hel del, men bara riktiga böcker. Ljudböcker funkar inte alls för mig.

Sen blire ju en hel del läsmaterial via jobbet också så det blir ganska mycket läsning i genomsnitt per dag.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup