Vilka åker ner till MotoGP Assen

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vi är 3-4 st som drar ner i år igen, extra kul att kolla in Gull & Watz som fått wild card i knallertklasserna.

Tält, ösregn, lera, oväsen dygnet runt och helt underbart kul.

Till och från banan kan man beskåda griscampingens alla fina gäster som simmar i Heineken och lera, ett märkligt skådespel där Japanska motorer köres på varvstoppet hela nätterna till musik från Ramstein & co.

Sova får man göra när man kommer hem till Sverige igen.

:yoparty

Vi är fyra stycken från Skellefteå som ska köra bil ner.
Har ni nåt förslag på var man ska tälta?

//Anders Lindfors#7

givetvis ska man dit =)

kan ingen rangordna campingarna? svårt att veta vilken som är mer gris än den andra..

givetvis ska man dit =)

kan ingen rangordna campingarna? svårt att veta vilken som är mer gris än den andra..

Har bott på ACV:s fotbollsplan de 10 ggr jag varit i Assen.
Inhägnad och dygnetruntbevakad parkering för hojarna.
Riktiga duschar och toaletter i omklädningsrummen. Baren är öppen dygnet runt.
De tyskar som bor där är inte riktigt lika korkade som de ute på griscampingarna. (Man hör ändå övervarvade hojar till ACV)

Gångavstånd till stan och banan. Det tar ca 30 min att gå, 2-3 timmar att köra till banan.

givetvis ska man dit =)

Dom campingarna som är närmast banan är griscampingar, campingar 3-4 km från banan är finare campingar.

yepp ska ner :)

ACV blir det.. gött som kräm

behöver man förboka en plats där?

yepp ska ner :)

ACV blir det.. gött som kräm

behöver man förboka en plats där?

Platsbokning behövs ej på ACV, det brukar iofs vara ganska fullt framåt fredag eftermiddag, men kommer ni ner tidigare är det inga problem.

Vi lämnar Sverige på onsdagen kl 17 och är framme ca 02.00-02.30, beroende på väder. Förra året tog det 4 timmar att köra 18 mil från Malmö till Rödby. Ösregn och sidvind på 23 m/s är ingen rolig kombination.

Last edited:
NU upptäckte jag att TT inte går under midsommarhelgen som det väl alltid har gjort?! :mad: Får väl bege mig till Kristianstad ändå...

NU upptäckte jag att TT inte går under midsommarhelgen som det väl alltid har gjort?! :mad: Får väl bege mig till Kristianstad ändå...

Assen är alltid sista helgen i juni.
Det är midsommar som flyttar på sig, likadant förra året.

Ps. har du fått länken som jag skickade till Ullis för vidarebefordran till dig? Det var ett par bilder från SM i Anderstorp.

Last edited:
Njaa.. inte riktigt GPcirkusen utökades med ett race från 17 till 18 from förra året så då fick dom möblera om lite i kalendern.:)

Klippt från Wikipedia:
The Dutch TT is a motorcycling event, traditionally held on the last Saturday of June at the TT Circuit Assen in the Netherlands.

Skit samma när det är. Jag ska dit iallafall

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...