vilka åker i vad?

Både och!!!

princessMAD skrev:
måste göra en undersökning i hur många som valt skinnställ ,och hur många som valt "allväders ställ" ? har beslutsångest nu när jag ska införskaffa ett nytt vill man att det ska vara smidigt, lätt men ändå skydda bra ialla lägen och väder. :tummenupp /MAD

Själv har jag både och...
Beror helt på vart man ska och vad för typ av aktivitet man ska ägna sig åt...

Föredrar Goretex på europasemestern och till jobbet...

Men ska jag ut och åka aktivt så åker skinnstället på direkt... Både känns och är säkrare!!

Vad kör du med nu då??

Jag köpte delat halvarsson-skinn med Dryway+.
Kommer inte riktigt ihåg vad det heter (kanske Montana & Mustang..), men känns som ett vanligt, fast lite rörligare.

Att det skulle vara vattentätt var ett krav, då det alltid verkar regna lite när jag kommer ut på vägarna...

Har även åkt bakpå i ett lånat gore-tex-ställ (inte skinn) och det kändes som att åka i mysbyxor *ler* , men det är ju min fullt personliga åsikt.

//Gerry

För att skydden ska göra nytta krävs det att de hålls på plats vid en vurpa. I de flesta tygställ kan skydden röra sig för mycket.

Jag äger både skinn- och allvädersställ. Skinnet har jag bara när jag har tänkt vurpa ( :rolleyes: ) och när jeans eller dylikt inte behöver få plats under, men till skolan blir det allväders.

Mycket snack om att allvädersställen är sämre, men hur mycket sämre? Nån som verkligen har testat?

tack

[Tack alla! super nice av er att komma med alla råd. :tummenupp hmm har forfarande ej bestämt mej men har fått lite olika åsikter och funderare iallafall./MAD :yoparty

princessMAD skrev:
[Tack alla! super nice av er att komma med alla råd. :tummenupp hmm har forfarande ej bestämt mej men har fått lite olika åsikter och funderare iallafall./MAD :yoparty

Med tanke på att du är av det kvinnliga könet skulle jag starkt rekommendera skinnställ/hel. :tummenupp

:tungan

Jag kjør med skinn byksa (høg) och skinn hanskar, jackan ar cordura. bra combo har i høga nord..i dag tex va jag på en 10-mila svang i +7grader då ar en fodrat jacka bra at ha.....

Åker Rossi i Gore-tex eller åker han i skinn?
Köp skinn det skyddar bättre förutom i regn.

köp lite av varje så kan du variera! :tummenupp jag har delat skinställ, 60:s RR jacka (skinn) och Bandits safety vest! använs lite beroende på hur jag åker!

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back