Vilka åker från Stockholm med omnejd upp på bankörningen på Midlanda?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Just nu ser det mörkt ut för mig att kunna åka upp pga jobb, men om allt fixar sig vore det kul med sällskap. Vilka skall dit?

OM jag kommer iväg så tänkte jag dra från Stockholm runt 17 på fredag.

/Freppa

Jag ska dit, åker någon gång på fredag, eftersom jag är ledig tänkte jag komma iväg lite tidigare än 17.
40 mil på E4:an med en nerdrevad Åskkatt är inte så roligt, det kommer nog behövas en del pauser...

/A

Jag var på Midlanda för några veckor sen. J*kligt kul bana. Lite väl mycket höger dock.

<----------------------------
Jag lyckades skrapa knät för första gången i vänstern efter start-mål och i nästkommande höger.

En sak bara. Banan ÄTER däck. Det var flera stycken som i de snabbare grupperna som körde slut på sina. Banan gillar bromsbelägg också. Långrakan är en lååååång nerförsbacke med duktig lutning.

Det var en som gick av när vi var där. Han hade hyfsade belägg i början av dagen, men stål mot stål i slutet. Bromsen försvann, så se för f*n till att ha bra belägg och fräsh bromsvätska.

Chicanen är lurig eftersom den delvis är feldoserad. Det var inte många som fick ett flyt genom den.

Håll långt ut på utgången i högern efter rakan, den är ojämn på inre sidan vid nylagda asfalten.

Positivt? Japp, det var ingen banpersonal och inte en tillstymmelse till dB-mätningar när vi var där. Det var en rolig bana och man kunde ligga på ganska bra. :tummenupp

amullo skrev:

En sak bara. Banan ÄTER däck. Det var flera stycken som i de snabbare grupperna som körde slut på sina. Banan gillar bromsbelägg också. Långrakan är en lååååång nerförsbacke med duktig lutning.

:fakta

Någon som vet hur kinkigt det kommer att vara med dB mätningar på lördag? Björkman?

Jahapp, då var det klart. Jag kan INTE ta mig dig. Jobbet sätter käppar i hjulet. Om NÅGON vill ha min plats så hojta till.

Freppa skrev:
Jahapp, då var det klart. Jag kan INTE ta mig dig. Jobbet sätter käppar i hjulet. Om NÅGON vill ha min plats så hojta till.
Det är inte bra att låta arbetet gå ut över sin fritid, det har Dr. Phil sagt.

/A

Dr Phil i all ära, men jag är ett kapitalistiskt svin som försöker göra mig en karriär. Midlanda lockade oerhört mycket, men får stå tillbaka just nu.

Vee-twn skrev:
Någon som vet hur kinkigt det kommer att vara med dB mätningar på lördag? Björkman?

Jag tror jag skrivit nåt om detta tidigare men i korta drag är det såhär:

Grannar till banan klagar över oljud från banan. Ärendet ligger i länsrätten och får grannarna rätt är Midlanda stängt för gott.

Det kommer inte att bli nån mätning utförd av oss under dagen men det är såklart i vårt intresse att få ha banan kvar(vid eventuell mätning är det ljud ut från banan som mäts, inte någon enskild hoj). Den gräns som den tidigare banägaren (banan är ju konkursad nu) ville vi skulle hålla oss under var 103db (samma som gäller på besiktningen).

/Christer

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!