Vilka är ni?

polispolis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
sv 650
Hej
Vore intresant och se vad ni är för filurer. Berätta gärna lite om er själva ålder, var ni bor, vad ni jobbar med, hur länge ni kört cykel, vilka härifrån ni känner och liknande som kan vara kul att veta.

Jag kan börja, studerar, tog hojkort förra sommaren så blir första "rikigtiga" mc-sommaren. Bor utanför alvesta hos mor och far, känner inte så många härifrån som kör cykel

Tjena.
Bor själv söder om Älmhult(Skåne). Jobbar som snickare, kört mc lagligt sen 2004. Känner heller inte så många från SH, men när det blir ansikten till namnen i sommar visar det sig nog att man känner fler än man anat.
Ses på vägarna när snön försvinner. :tummenupp

Jo förresten, ålder. Jag är gammal, född 72, men är barnsligt förtjust i allt med motor.

/BON

Tja!
Jag är en kille (83:a) från Ramnäs, ca 17km utanför Älmhult (mot Traryd om det säger er nåt...)
Jag har alltid gillat motorcyklar och det var egentligen aldrig nån tvekan om att jag skulle ta MC-kort. Jag har nu haft kortet i ca 5år och jag har precis (oktober) bytt upp mig till en riktig sportmaskin. Har inte hunnit köra mer än ca 200 mil med den, så den är fortfarande ny för mig! :)
Jag studerar maskinteknik vid LTH, men har tagit ett sabbatsår och jobbar nu på TEXO AB i Älmhult.
När jag bodde i Lund körde jag och mina kompisar med Radical Riders och deras 'Onsdagsgazz', detta var så kul att jag nu försöker göra något liknande när jag nu är på hemmaplan igen! :yoparty

Hoppas jag får se alla er på våra framtida träffar!

polispolis skrev:
Hej
Vore intresant och se vad ni är för filurer.

84:a, haft mc-kort i två år, körde Xj 600 en säsong sen sålde jag för den var för tråkig, köpa ny o regga som 25kw kändes inte aktuellt, men nu har jag köpt hoj igen o väntar på att vädergudarna ska vakna

Bor en mil utanför älmhult, jobbar på Ikea.

Känner inte så många på SH som jag vet iaf. Men som sagt blir det väl förhoppningsvis ändring på det i sommar.

tja... bor i Värnamo, 84, pluggar på universitetet i Växjö och jobbar på El-fynd i Värnamo, tog kortet förra året... känner en hel del här på forumet... mest lokalt..!

Robin heter jag är en 87:a alltså 19 detta året. Pluggar elektronik här i markaryd och tar studenten nu till sommaren så man får se vad det blir av en ; )
Har haft hojjkort sedan jag var 16 så detta blir så min tredje sommar på två hjul : ) eller iofs körde ju moppe men det räknas väll som cykel med hjälpmotor =P

Känner inte direkt nårra här, läser mest och lägger nån kommentar då och då.

Last edited:
Tja, Maria heter jag och är 77:a, har kört hoj sen 94..Jobbar som undersköterska här i Umeå på sjukhuset. Känner bara nån enstaka på SH..

Per- Olof. Årsmodell -77. --> Singel <-- Jobbar som missnöjd tidningsbärare för att hålla igång livet. Satsade fullt på webdesign när den var som störst, men marknaden krachade innan jag blev färdigutbildad. Pluggat foto också innan dess. Hojjintresset började väl när farsan byggde om en gammal moppe till mig när jag var 4-5 år eller nått. Farfar var flygmekaniker i det militära och farsan svetsare (tåg, truckar, gruvborrmaskiner mm). Skulle väl egentligen gått någon form av yrkesutbildning i familjespåren, men fastnade i det estetiska. Väntar fortfarande på att bli stor och ha ett ordentligt jobb :) Tog kortet förra sommaren efter år av motarbetning från modersgestalten. Sitter nu och är uppsvälld i käften efter en dåligt utdragen tand och väntar på att hjälmen skall få platts på huvudet :(

Jag heter Adam och är 18 år.
Går tredje året på Trätekniska på Haganässkolan.
Tog 125 kortet 2003 och körde då en Virago :confused: , kom dock på bättre tankar och köpte mig en SV 650 förra våren.

holmberg heter jag 20 år bor 2 mil utanför växjö (rottne) hänger gärna med med min ninja zx12r. jobbat som snickare i växjö sen 2003. haft kortet sen 2003. skulle inte tro att jag känner någon här på SH

Donny heter jag, 32år, bor i Älmult, jobbar inom Ikea, haft mckort sen jag var 18 och avverkatt diverse hojar, kör nu en gammal CBR.

Kjell är dopnamnet, född 79, mckort sen 01 och är inne på andra hojen.
Första var ett monster 600.

Bor i ett renoveringsobjekt inne i Älmhult.
Jobbar inom IKEA som pappersskyfflare.

Björn :

f - 78
kort - 97
Hoj - ny XT660X. Inte inkörd ännu.

Bor - snart en liten gård utanför grimslöv. Just nu i Växjö
Jobbar - Bossmedia i Växjö.

De såg enkelt ut...

Ola P :

f - 83
kort - sommar -05
Hoj - Suzuki gsxr 750 -98

Bor - I en håla 1.7 mil utanför älmhult
Jobbar - Swepart Transmission Liatorp

Hejs

Jag heter Robin, kör Hornet 900, har kört min första rejäla runda igår. Öppen för alla roliga resor, skall bevaka detta forumet mer =)

Heter mats håller på o ta kortet här nu i år så det blir väldigt mycket körande för min del. Bor i växjö o jobbar på helges håla i växjö 21 år gammal kör en zxr från 91 .. så om ni ser mig på vägarna bli inte arga om jag inte hälsar har tillräckligt o tänka på o bara hålla uppe cykeln =)

Martin Heter jag..... född 83 ock åker Gsxr 750 -98 blåvit såklart ......
Bor för övrigt på Gamla norr i växjö !

Hej heter Johan är från vislanda och är 23 år och har kört hoj sen i våras, kör en kawasaki ninja zx9r 99:a en grön/lila..!! jobbar på Vida i Alvesta..!! känner även lodet som jag brukar vara ute och köra med..!!

Last edited:
Back