vilka är det minst service på? + mer frågor

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
tjena kollar lite motard på blocket o nu undrar jag vilka som man inte behöver justera ventiler varje vecka på, byta olja ok men helst inte alldeles för ofta. en polare hade en husa förra året o det verkade va alldes för mycket skruva o för lite köra för min smak.
ok husaberg, är det mycket service även på 600or från 99-2000?

ktm 525 är det mycket mer skruva med dom än 660/640? jämfört med husa?

husqvarna är det nåt o ha? det verkar inte va många som kör husqvarna iaf

2taktare typ 380 går det att lv-regga såna? eller nåra 2taktare överhuvudtaget. det vore ballt med 2takt men hur funkar det på gatan? ännu mer service än en vass 4taktare eller?
 
Minst service kräver Honda FMX 650, KTM 640, Husqvarna SM610. 525:an kan man komma undan med att serva var 15:e timma. Med Husaberg är det så att ju äldre de är desto mer kärlek krävs. Att regga in en hoj som inte redan är det kan bli krångligt.
 
vad tror ni om 2taktare då? kan det funka på gatan, nån som testat?
 
Kan juh säga efter att ha provat min GG på gatan så känns det inte så lockande med en 2T på gata!!
 
servicen står ju i relation med körglädjen :rofl .en xt har ju långa serviceintervaller men det har ju en trampcykel oxå så allt beror ju på va man vill ha cykeln till
 
Homo skrev:
2256454 vad tror ni om 2taktare då? kan det funka på gatan, nån som testat?
jo det är trevligt, aningen hysterisk eller dåligt drag, det är bara att välja hur man vill ha det (aka hög - låg växel). men det är inga problem att köra laglig med dem iaf, sen om du vill busa lite så är det lättare med en 4-t plus att en stark 2-t kräver en del omvårdnad.
 
hur är det med enduroreggade hojar, får man kör amed dom som man vill på väg eller? går det att regga om en endurohoj till landsvägshoj?
 
har nu hittat massa billiga Dr650 på blocket, kan en sån bli rolig med motardhjul på, tänkte mest på om ramen, sving gaffel o sånt är lämpade för bus. eller om det skulle bli en skittrist motard :va
 
om du vill skruva lite köp en med långa service intervaller som inte skakar så mkt heller..
DRZ-400SM kanske är något för dig? kommer inte ihåg serviceintervallerna dock
 
DR orginal är inget under av kraft,men visst går det.

Sen att landsvägsregga en E-reggad kostar mer än det smakar om de ens går,några har försökt och misslyckats.

Läs philipssons tråd.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top