Vilka är bäst. Göteborgare eller Stockholmare?

Vilka är bäst?

• Antal röstningar
    0
svårt val göteborg luktar bara fisk och stockholm vete fan vad det är med :D men det är närmare att åka dit så antar att det blir huvudstan dårå.....

Stockholm är bäst.
Alla rensar fisk i Göteborg.

Om någon tycker mitt påstånde är fel så undrar jag varför varannan epainvandrare som bor i stockholm heter Glenn.

hade tråden varigt innan sommaren hade jag sagt gbg men efter att ha försökt köra i den byn (satan va litet det är!)så är nog opersonliga sthlm bättre

Stockholm alla dar i veckan!!

Det enda jag gillar med Göteborg är vägen därifrån.

Last edited:
Tycker tunnelbanan i stockholm funkar bättre än spårvagnarna i göteborg... Hmm.. Däremot är göteborgarna trevligare än stockholmarna... Göteborg är lättare att hitta i......

Göteborg :yoparty

Stad.

Stockholm så klart, mer soltimmar under hojsäsongen.

Göteborg = Blöteborg.

Folket.

Blir nog Glennarna, bor i Norrtälje och när 08:orna invaderar på sommaren sätter de fart på staden, men de är ju så jävla dryga när de huserar utanför 08 området.

Göteborg.
Mestadels pga läget.
Men ingen av städerna är någon favorit.
Sämsta med Stockholm är att många (långt ifrån alla) av invånarna är så skitnödiga, samt (värre) staden framhålls som "storstad".
Löjligt.
En håla i kanten av polcirkeln, utan betydelse vare sig för riket eller världen i övrigt.
Gör gärna ett test - utsocknes får fånga en 08, infödingarna kan prova sig själva.
Vad anser du vara "Stockholm"?
Vad är du stolt över med staden?
De flesta brukar komma fram till att deras "hemstad" är några kvarter runt bostaden.
Göteborg är mindre, men betydligt mer homogent.

Att Stockholm skulle vara drivande rent ekonomiskt är inte särskilt sant.
Många större företag har huvudkontor i stockholmstrakten, vilket gör att stora delar av produktionens förtjänst registreras på stockholmsområdet.
Men kontoret hade lika gärna (kanske hellre) kunnat ligga i Knäckebröhult.
Om bara någon hittade dit.
Har absolut inget emot stockholm eller stockholmare i gemen.
Men:
Överdriv inte betydelsen.

Ska man tvunget välja nå´t av pest eller kolera, så blir det göteborg av den enkla anledningen att de har lite självdistans till skillnad från stockholmarna. De tycker sig vara så jävla världsvana och belevade trots att majoriteten inte ens har varit utanför 50-skyltarna.

Kul att många röstar på Gbg samtidigt som vi i Sthlm får ta emot alla idiot-bönder som flyttar in i vår stad istället för GBG. Varför har i GBG samma inflyttingtakt?
Svar: GBG suger:arsele

Ang. epitetet "Fjollträsk", ja alla fjollor som inte vågar vara kvar i sin by/håla vill så klart vara anonyma i Sthlm, den enda staden som tillräckligt stor.

Ingen tunnelbana - ingen storstad.

Sthlm:yoparty

Jag säger bara :FU till er andra.

Det förklarar en hel del till varför övrig befolkning i landet ser på stockholmare som de just gör. De tror att de är överlägsna i precis allt, i själva verket bor bara en liten del i "stockholm" medans resten bor i Nacka, Täby, Tälje mfl.

Det förklarar en hel del till varför övrig befolkning i landet ser på stockholmare som de just gör. De tror att de är överlägsna i precis allt, i själva verket bor bara en liten del i "stockholm" medans resten bor i Nacka, Täby, Tälje mfl.

Jag bor i city och här är vi överlägsna alla andra utanför tullarna (i Sverige)
Jag säger bara :FU till er andra :D :D

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...