Vildsvin - ytter&innan-lår - Recept?!

Ett tips är att strimla rotgrönsaker och bakpotatis i rätt tjocka bitar och rosta dom i timjan och rosmarinhonung i ugnen... Passar nog ypperligt till vildsvin!
Varför just bakpotatis?? Toppentips f.ö Noteras!

Härligt att du fick till det (med maten) Korvis! Själv bjöd jag svärfar+familj på älgstek, gratäng och madeirasås i helgen men kombinationen älg och Madeira var inte nån match made in heaven. Gott, men inte klockrena ihop. Ska nog hålla mig till att reda stekskyn med vanligt rödvin bara.

Varför just bakpotatis?? Toppentips f.ö Noteras!

Härligt att du fick till det (med maten) Korvis! Själv bjöd jag svärfar+familj på älgstek, gratäng och madeirasås i helgen men kombinationen älg och Madeira var inte nån match made in heaven. Gott, men inte klockrena ihop. Ska nog hålla mig till att reda stekskyn med vanligt rödvin bara.

För att jag tycker det blir godare... större klyftor och krispigt skal.. Har du aldrig fått jätte-klyftpotatis på någon resturang?
Känns liksom lite lyxigare när det är stort oxå... Går ju inte att jämföra med felix frysta klyftpotatis direkt heller...

det där med att reda stekskyn med rödvin är det som gäller för mig oftast oxå... Svårslaget

Last edited:
det där med att reda stekskyn med rödvin är det som gäller för mig oftast oxå... Svårslaget

Har du testat att reducera ner det ordentligt? Alltså fräsa lite lök, på med lite oxfond och ca 3 dec rödvin(+lite socker) eller glögg och därefter reducera ner det till en tredjedel?! Då behöver du knappt reda det...

Har du testat att reducera ner det ordentligt? Alltså fräsa lite lök, på med lite oxfond och ca 3 dec rödvin(+lite socker) eller glögg och därefter reducera ner det till en tredjedel?! Då behöver du knappt reda det...
Då räcker det ju bara till en person! Hur gör man när det är 8-10 pers runt bordet?

Då räcker det ju bara till en person! Hur gör man när det är 8-10 pers runt bordet?

Gör du till 10 pers får du väl ta en hel flaska... Jag gjorde bara till 2 men vi fick nästan hälften kvar eftersom man inte har den som en vanlig sås utan mer som en smaksättare som man ringlar över och som man kan ringla på tallriken och "dippa" köttbitarna i för den goda smakens skull.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back