Video Vila i frid min älskade motorcykel<3

Har JJ(CBR)JJ kört 3000mil de senaste 2 åren så har han kört MYCKET mer med hojen än de flesta svenska MC-förare kör med hojen på 10 år.
Och överlevt.
Det finns då två möjligheter.
Den ena är att JJ(CBR)JJ är MC-världens Alexander Lukas. :D
Den andra är .........:)

Det är ju som att lägga en Stradivarius på en majbrasa... :gråta

Har JJ(CBR)JJ kört 3000mil de senaste 2 åren så har han kört MYCKET mer med hojen än de flesta svenska MC-förare kör med hojen på 10 år.
Och överlevt.
Det finns då två möjligheter.
Den ena är att JJ(CBR)JJ är MC-världens Alexander Lukas. :D
Den andra är .........:)
... eller så har den lille spjuvern bara haft en sjujävla tur så här långt.... Tyvärr brukar tur förr eller senare ta slut..

Kör ifrån dig :arsele
Jag har ett förslag i all välmening Jesper, börja köra bana.
Fördelarna med att köra bana är att alla kör åt samma håll, det finns fina släta ytor att trilla på och man träffar en massa trevliga människor, där skulle du passa.
Vad man dock aldrig säger till någon är just den kommentaren, om man inte kan visa det samtidigt.
Tänk på saken.

ps: en GPz 900 gjorde 247 km/h när den var ny och väger ett kvarts ton körklar, dessutom har den bromsar som en flaka jämfört med dagens hojar, bara en reflektion.

Bra chassi gött vrid! Kör ifrån dig :arsele

Jag blir lite rädd när du köper ett sånt musei föremål. Risken är att du försöker att hänga på sporthojskillarna / tjejerna med moderna sport/street hojar. Då märker du tyvärr att den har begränsningar som gör den farlig i deras tempo på krokiga vägar.

Förövrigt kör du säkert ifrån många eftersom dom väljer ett något lägre tempo på landsvägarna och i staden för bättre kunna hantera olika " överraskningar" .

... eller så har den lille spjuvern bara haft en sjujävla tur så här långt.... Tyvärr brukar tur förr eller senare ta slut..

På den tiden jag sysslade med klättring (i berg) skrev nån att du skall inte ta klättringen på för stort allvar.
För den kommer alltid sluta på precis samma som livet.
Så det är bra hålla med dig: Turen tar alltid slut. Frågan är inte OM utan enbart NÄR.

Jag är själv väldigt nyfiken på om jag har slut i min turpåse. Eller om det finns några turar kvar.
För jag har använt turpåsen mycket.

På den tiden jag sysslade med klättring (i berg) skrev nån att du skall inte ta klättringen på för stort allvar.
För den kommer alltid sluta på precis samma som livet.
Så det är bra hålla med dig: Turen tar alltid slut. Frågan är inte OM utan enbart NÄR.

Jag är själv väldigt nyfiken på om jag har slut i min turpåse. Eller om det finns några turar kvar.
För jag har använt turpåsen mycket.

När man haft "otur" några gånger blir man mer noggrann, då behöver man inte lika mycket tur längre men förr eller senare så. . .

När man haft "otur" några gånger blir man mer noggrann, då behöver man inte lika mycket tur längre men förr eller senare så. . .

There are old riders and there are bold riders, but there are no old and bold riders.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla