Viktnedgång - ett examensjobb på väg...

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Hej!

Jag studerar vid högskolan i Trollhättan/Uddevalla för tillfället, och ska göra min c-uppsats den här terminen. Den kommer att ta upp hur överviktiga har lyckats med att gå ner i vikt och behållit denna vikt sedan dess.

Därför söker jag nu personer i åldern 25 - 50 år (kvinna som man) boende i Västra Götaland (ett område som kan tänkas: Uddevalla-Göteborg-Borås-Skövde-Lidköping). Ni ska ha haft en övervikt på cirka +15 kg och lyckats gå ner i vikt och behållit den nyvunna vikten. En intervju kommer att ta plats angående detta ämne och intervjun är helt anonym.

Detta är ett lärotillfälle såväl för er som för mig, och förhoppningsvis resten av den akademiska världen...

Ni som blir intervjuade kommer att i juni få den fullbordade uppsatsen.

Verkar detta intressant? Har ni frågor?

Kontakta mig via PM.

Obs! För att skydda eventuella identiteter så fråga inget här som kan avslöja vem ni är, om ni är intresserade av att ställa upp. DS.

Kvalitativa studier är inte riktig vetenskap :tungan

/N. Aturvetare

Kvantitativa studier är ingen verklig verklighet :tungan

/...nu blir det svårt med benämningarna...en skvätt av psykologi, filosofi, pedagogik, fysik :va , fysiologi :va , nutrition :va , anatomi :va ..Vad är jag? :rolleyes:

Synd du inte fanns i Malmö för 2 år sedan, då hade jag gett dig ett fint resultat! :)

/Kay 115kg > 77kg.

Acrid skrev:
/...nu blir det svårt med benämningarna...en skvätt av psykologi, filosofi, pedagogik, fysik :va , fysiologi :va , nutrition :va , anatomi :va ..Vad är jag? :rolleyes:
Hermeneutiskt flum :tomten

Inte lätt att ta reda på något om verkligheten när man inte använder pålitliga mätredskap i sina observationer.

Nä, jag ska inte va så elak nu. Är bara på provokationshumör ikväll :pannkyss

mb skrev:

Inte lätt att ta reda på något om verkligheten när man inte använder pålitliga mätredskap i sina observationer.