VIKTIGT: hur lär man sig på bästa sätt o köra på bakhjulet?

Vad är det för hoj han kör i den första filmen från bike?
Ktm? vadå?

Superduke

KTM%20990%20Super%20Duke%20R%2007%20%201.jpg
 
Den har vunnit Bike's bushojstest åtminståne två år (kan vara fler än så) :tummenupp
 
tog mig ca 1 vecka att lära mig, är inget proffs men lätt 100 meter blir de, jag kör gas-släpp-gas med min tunga blackbird! ligger i 1ans växel,...ca 50km/h sen släpp gas och ge direkt! det har blivit några tunga nerlägg pga rädslan att slå över...så glöm INTE att gasa ner hojjen..släpp inte gasen helt...!!

har lyckats växla från 1-2-3 på bakhjulet nu....men lyckas ändå inte hålla den uppe så länge=) blir till att öva mer!

ska ni växla så bara släpp på gasen samtidigt som ni petar in 2an( skit i frikoppling!!! )...sen gas direkt igen...detta måste såklart gå snabbt som tusen annars kommer hojjen ner direkt...så se till att ha bra höjd på wheelie när ni ska växla,!!

lycka till, ni med lite effektsvagare hojjar kan ju alltid dreva ner?
 
tog mig ca 1 vecka att lära mig, är inget proffs men lätt 100 meter blir de, jag kör gas-släpp-gas med min tunga blackbird! ligger i 1ans växel,...ca 50km/h sen släpp gas och ge direkt! det har blivit några tunga nerlägg pga rädslan att slå över...så glöm INTE att gasa ner hojjen..släpp inte gasen helt...!!

har lyckats växla från 1-2-3 på bakhjulet nu....men lyckas ändå inte hålla den uppe så länge=) blir till att öva mer!

ska ni växla så bara släpp på gasen samtidigt som ni petar in 2an( skit i frikoppling!!! )...sen gas direkt igen...detta måste såklart gå snabbt som tusen annars kommer hojjen ner direkt...så se till att ha bra höjd på wheelie när ni ska växla,!!

lycka till, ni med lite effektsvagare hojjar kan ju alltid dreva ner?



Ska ge det ett försök! :)
 
tog mig ca 1 vecka att lära mig, är inget proffs men lätt 100 meter blir de, jag kör gas-släpp-gas med min tunga blackbird! ligger i 1ans växel,...ca 50km/h sen släpp gas och ge direkt! det har blivit några tunga nerlägg pga rädslan att slå över...så glöm INTE att gasa ner hojjen..släpp inte gasen helt...!!

har lyckats växla från 1-2-3 på bakhjulet nu....men lyckas ändå inte hålla den uppe så länge=) blir till att öva mer!

ska ni växla så bara släpp på gasen samtidigt som ni petar in 2an( skit i frikoppling!!! )...sen gas direkt igen...detta måste såklart gå snabbt som tusen annars kommer hojjen ner direkt...så se till att ha bra höjd på wheelie när ni ska växla,!!

lycka till, ni med lite effektsvagare hojjar kan ju alltid dreva ner?

Måste va bra för framgaffeln på din.. :rolleyes:
Extremt ömtåliga på BB,s.... (har jag hört)... :brinnerup
 
än så länge har den klarat sig =) men antar att det går och byta när den blir dålig :banana

vi är faktiskt 3st blackbird som brukar köra varje vecka och leka lite, ingen har fått problem hittils med framgaffeln...men det stämmer säkert det du säger =) så bara att invänta problemet...=)
 
än så länge har den klarat sig =) men antar att det går och byta när den blir dålig :banana

vi är faktiskt 3st blackbird som brukar köra varje vecka och leka lite, ingen har fått problem hittils med framgaffeln...men det stämmer säkert det du säger =) så bara att invänta problemet...=)

Ja, de går ju... men det kostar... :tungan

Annars e det en rolig hoj... föjlsam å trevlig...
besök http://www.superblackbird.se
 
Jag brukade alltid gasa upp han på 2an i ca 60km/t men nu tycker jag att det går bättre att koppla upp han i ca 40-50km/h på 2an iom att varvet inte är så jättehögt känns det rätt skonsamt för kopplingen :)

Så när du lärt dig gaskontroll så kan det va dax för lite kopplingskontroll ;)
 
Jag brukade alltid gasa upp han på 2an i ca 60km/t men nu tycker jag att det går bättre att koppla upp han i ca 40-50km/h på 2an iom att varvet inte är så jättehögt känns det rätt skonsamt för kopplingen :)

Så när du lärt dig gaskontroll så kan det va dax för lite kopplingskontroll ;)

På r6:an måste jag fan ligga runt 80-90km/h på tvåan för att ens ha någon kraft att lyfta upp den på. Kan inte åka så långt ut det blir oftast bara växeln ut och ibland lyckas jag peta i nästa växel.

Jag skulle vilja ha lite mer bottendrag.
 
På r6:an måste jag fan ligga runt 80-90km/h på tvåan för att ens ha någon kraft att lyfta upp den på. Kan inte åka så långt ut det blir oftast bara växeln ut och ibland lyckas jag peta i nästa växel.

Jag skulle vilja ha lite mer bottendrag.

V-twin is da sheit! :tummenupp :banana
 
Tja har en lite fråga bara.

När jag håller på och övar nu. Så tycker jag att det vill spinna lite för ofta istället för att resa sig upp! Vad gör jag för fel eller ska det göra så? (kopplar upp den på 1 nu)
 
Tja har en lite fråga bara.

När jag håller på och övar nu. Så tycker jag att det vill spinna lite för ofta istället för att resa sig upp! Vad gör jag för fel eller ska det göra så? (kopplar upp den på 1 nu)

Min beter sig så när mitt bakdäck inte är uppvärmt så bara ta en runda tills det är varmt så borde det fästa bättre.

Kör förövrigt med avon bakdäck som kräver en bra stunds uppvärmning.
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top