haha, har de aldrig hört talas om begreppen företag? kvartalsrapporter och dylikt
Gör livet levande.
Med det budskapet försöker otrohetssajten locka nya medlemmar.
Kampanjen upprör många stockholmare.
– Jag tycker det är extremt upprörande, säger Aftonbladets relationsexpert Eva Rusz.
– Jag tycker det är upprörande att de marknadsför det här som om det är något som hör livet till. Det är en sak att vara otrogen, men en helt annan sak att sätta det i system och lura sin partner, säger hon.
Sigurd Vedal, är vd för företaget bakom sajten.
– Jag förstår att folk reagerar. Men ingen som är lycklig i sin parrelation kommer ju att använda sig av vår tjänst bara för att vi gör reklam, säger han till Aftonbladet.
Han menar att de liksom alla företag behöver locka kunder till sin ”butik”.
– Vi är ju en dejtingsajt som är väldigt tydlig, i motsats till många andra sajter därute. Och på en överetablerad marknad behöver man vara väldigt tydlig med sitt budskap och sin målgrupp, säger Sigurd Vedal.
På måndag förmiddag hade Reklamombudsmannen, enligt Dagens Juridik, fått in tre anmälningar mot Victoria Milans kampanj.
http://www.aftonbladet.se/wendela/article12740167.ab
en som tänkt till lite mer i ämnet, hur länge tar det innan man får höra, "gör du inte det så går jag in på Ashleymadison.com"

Organiserad otrohet – en bra affär för alla
Indignationen över den norska otrohetssajten Victoria Milans etablering i Sverige har varit enorm. Och nu är ännu en sådan sajt, kanadensiska Ashleymadison.com, på väg hit.
Ashleymadison har globalt åtta miljoner medlemmar. Med andra ord är intresset för utomäktenskapliga affärer mycket utbrett.
Det är lätt hänt att man ”glömmer” att berätta för sin älskare/älskarinna att man är gift. Något som kan leda till att älskaren eller älskarinnan i vredesmod, då de får reda på sanningen, kontaktar den bättre hälften och avslöjar affären.
Att vara spontanotrogen på fyllan utan skydd kan också leda till mycket tråkiga konsekvenser i form att könssjukdomar eller oönskade graviditeter.
Med tanke på ovanstående kanske vi ska vara glada att det kommer kommersiella aktörer som gör det möjligt för människor att få utlopp för sina drifter och samtidigt minimera riskerna med dem.
Otrohet kommer aldrig att vara bra, eller schysst eller riskfritt. Men med hjälp av otrohetssajterna kan skadorna åtminstone begränsas.
http://www.aftonbladet.se/debatt/article12746470.ab