VIKTIGT!!! Ang: gemensamt Garage LÄS!!!

Ok, så här ligger det till nu.... Vi kan få en SVINBILLIG lokal i majorna...

MEN MEN MEN MEN......som ett litet PS då... så får inga motocyklar/Fordon startas inne i lokalen..... Är iof ganska ok deal egentligen... men infarten till garaget är så att säga.. hum... vi kan kanske kalla det "svart nerfart" på skidspråk....

Detta betyder att vi får rulla upp hojarna förhand varje gång man vill ut... vilket kanske inte är jätte kul, men det kanske är värt det för att få billigaste möjliga hyra?

Vad tycker ni? Jag är ev. villig att ta det, för det kommer bli Väldigt ekonomiskt för oss...

Förövrigt Hisingen är väl inte så illa eller? med tanke på att garaget ligger precis efter bron och det går både buss och bilväg dit? Dessutom är hisingen inget "getto" ställe längre.. det är ganska uppstädat nu sen dom byggde erikssbergs lägenheterna och snyggade till sannegårdshamnen....

Men Vill ni inte så vill ni inte... men då kanske ni får vara berädda på ett högre pris annars.... men ni kan väl komentera det sista garaget som ja skrev om precis ovanför här.... :)

Brant!

Miss_Orchidee skrev:

MEN MEN MEN MEN......som ett litet PS då... så får inga motocyklar/Fordon startas inne i lokalen..... Är iof ganska ok deal egentligen... men infarten till garaget är så att säga.. hum... vi kan kanske kalla det "svart nerfart" på skidspråk....

Detta betyder att vi får rulla upp hojarna förhand varje gång man vill ut... vilket kanske inte är jätte kul, men det kanske är värt det för att få billigaste möjliga hyra?

Vad tycker ni? Jag är ev. villig att ta det, för det kommer bli Väldigt ekonomiskt för oss...

Tjenaa! Du jobbar på bra med lokal letandet :tummenupp
har du möjlighet att ta lite kort där tro? så man kan få sig en liten uppfattning om hur "svart" backen ner till garaget är. Man kanske kan lösa det där med avgaserna på typ samma sätt som bilprovningen gör avgastester. hehe koppla på en slang mojäng som leder ut avgaserna och köra ut eller så .. hmm det är väl ändå nästan det minsta problemet. bara det inte är så brant att man inte kan köra upp in hoj på egen hand.
/Peter

Miss_Orchidee skrev:

Majorna rockar :yoparty

OverTheTop skrev:
Tjenaa! Du jobbar på bra med lokal letandet :tummenupp
har du möjlighet att ta lite kort där tro? så man kan få sig en liten uppfattning om hur "svart" backen ner till garaget är. Man kanske kan lösa det där med avgaserna på typ samma sätt som bilprovningen gör avgastester. hehe koppla på en slang mojäng som leder ut avgaserna och köra ut eller så .. hmm det är väl ändå nästan det minsta problemet. bara det inte är så brant att man inte kan köra upp in hoj på egen hand.
/Peter

Finns även lösa avgasfilter att andvända. Kostar inte så väldans mycket heller.

bebbe skrev:
Finns även lösa avgasfilter att andvända. Kostar inte så väldans mycket heller.
Alltså, jag vet inte om det beror på avgaser eller ljudet, och jag vet inte heller hur brant backen är... det kan ju vara så att man kan rulla upp hojen en bit och ställa den där med en växel i medan man stänger dörren... då har man ju teoretist sett inte gjort nåt fel... eller hur??

jag ringer mäklaren imorgon och ber att få komma och kolla hur det ser ut... jag har ingen kamera tyvärr... bara en såndär systemkamera för finlir...

Jag gör vad jag kan för att lösa det, jag lovar!

Miss_Orchidee skrev:
Alltså, jag vet inte om det beror på avgaser eller ljudet, och jag vet inte heller hur brant backen är... det kan ju vara så att man kan rulla upp hojen en bit och ställa den där med en växel i medan man stänger dörren... då har man ju teoretist sett inte gjort nåt fel... eller hur??

jag ringer mäklaren imorgon och ber att få komma och kolla hur det ser ut... jag har ingen kamera tyvärr... bara en såndär systemkamera för finlir...

Jag gör vad jag kan för att lösa det, jag lovar!

Vilket jobb du lägger ner!! Verkligen imponerande. Har precis lyckats ragga plats för hojen. Hade varit perfekt med Majorna annars. Är ju nästan så man blir lite sugen på att byta så hojen får lite sällskap på nätterna. I vilket fall. Ditt arbete uppskattas med all säkerhet.

rogka566 skrev:
Vilket jobb du lägger ner!! Verkligen imponerande. Har precis lyckats ragga plats för hojen. Hade varit perfekt med Majorna annars. Är ju nästan så man blir lite sugen på att byta så hojen får lite sällskap på nätterna. I vilket fall. Ditt arbete uppskattas med all säkerhet.
Här ska vi se till att det byts fortare än kvikt... du får helt enkelt komma och se hur roligt vi har i garaget....

vi får la locka med lite vit-linne-utan-bh-hojtvätt :hihi

Jojoman har lovat att stå för tvättandet om jag glömde nämna det.... :rolleyes:

Så gott folk.... nu har jag fått mig en dags prommenad som hetteduga.... :3freak

Jag har prommenerat längs hela KarlJohans Gatan för att hitta lokalen på nr 153... kan meddela att efter ca 2 timmars letande så hittade jag den fortarande inte... så nu sitter jag på Stena Lines kontor och har ont i fötterna.... (pappas jobb)

Eftersom jag inet hittade lokalen så har jag inga bilder, däremot hittade jag en lokal som kunde stämt in på hennes beskrivning och den låg på Karl Johans Gatan 152, MEN den va inte speciellt brant backe ner till... en liten sluttning men inget som inte ens ja skulle orka rull aupp min hoj för... och den väger 239 kg....jag ska ringa henne igen och kolla om inte hon kan åka ut och visa mig istället....

Nu ska jag ringa securitas och kolla en annan lokal.... hörs sen ;)

Kan då återigen komma med lite info!

Lokalen Låg på karljohansgatan152, men det var inte den lokalen jag sett... jag ska dit ut imorgon vid 16.45 och kolla på den, får då även gå in och kika hur det ser ut där inne osv.

Lokalen på Hisingen, som ni var så negativa mot, kan jag meddela att den var larmad och kontrollerad av Securitas + att det var inhägnat område.....
denna lokal finns tyvärr inte kvar, den ska rivas och nytt "dyrare" ska byggas där.... tyvärr annars hade det vart en perfekt lokal för våran verksamhet....

har även hittat lite andra nya saker på nätet som jag återkommer med imorgon samtidigt som den i majorna! N

OM ni kommer till fikat imorgon så ska ni få lite mera info om detta! Fika, 18.oo på Bistro Calanthe vid biopalatset!

Miss_Orchidee skrev:
Kan då återigen komma med lite info!

Lokalen Låg på karljohansgatan152

OM ni kommer till fikat imorgon så ska ni få lite mera info om detta! Fika, 18.oo på Bistro Calanthe vid biopalatset!

Vad händer angående lokalen? Ser det lovande ut?

OverTheTop skrev:
Vad händer angående lokalen? Ser det lovande ut?
Just det ja!

Jag har vart och kollat på lokalen, huran är helt Ok, och vi kan få 15 nycklar, det är larmat och låst, och på inhägnat område! :)

ett minus är dock att det ligger i källarplan, och inga golvbrunnar finns, detta betyder att ingen olja får läcka ut på golvet för då åker vi ut!

Då har jag kommit på den briljangta iden med att lägga Linolium matta där inne... frågan är bara vad det kostar med sånt... eller så får ni plasta ordentligt när ni ska syssla med vätskor...

Backen upp är desto jobbigare... men allting går ju, man orkar säkert, men frågan är hur kul det är att rulla upp den där varje dag om man vill ha ut hojen :va

Har lite bilder, det bästa vore om vi kunde ses allihopa och gå igenom detta...

Fikat på Ondagar vet jag att folk brukar vara med på så låter den 20/4 bra??

Back