Viktig fråga ang. TRÄNING SVIESTAD 26/6

Det är LMS som arrangerar det men det är ingen officiell RR-träning utan en bankörning som även är öppen för trafikreggade hojar.

Efterssom körningen inte är öppen för alla (orginalsystem krävs) så klassas den inte om en öppen träning och då blir det förbjudet för den som skall tävla om SM-poäng att deltaga.
Rookieklasserna och 125jnr ingår inte i SM så dom är undantagna från regeln. 250SP har jag dålig koll på om dom kör sm eller något annat.
Återigen, det är BARA SM-klasserna som berörs enl. domaren och reglementet.

Priset för dagen är 400:-

HW skrev:
Det är LMS som arrangerar det men det är ingen officiell RR-träning utan en bankörning som även är öppen för trafikreggade hojar.

Efterssom körningen inte är öppen för alla (orginalsystem krävs) så klassas den inte om en öppen träning och då blir det förbjudet för den som skall tävla om SM-poäng att deltaga.
Rookieklasserna och 125jnr ingår inte i SM så dom är undantagna från regeln. 250SP har jag dålig koll på om dom kör sm eller något annat.
Återigen, det är BARA SM-klasserna som berörs enl. domaren och reglementet.

Priset för dagen är 400:-

Det är väl bara Superbike, 250R och 125R som har SM status. Övriga klasser är ju supportklasser.

Dessutom borde man kunna köra om man inte ska vara med i tävlingen och har orginalsystem. :7peta ;)

Ok. Det lutar åt att man kör på träningen då. Hoppas ingen klyddar tävlingen.

HW, ska man anmäla sig till fredagsträningen på plats? Pris?

Nån mer Rookie härifrån som kommer köra den 26:e ?

:)

Alicia skrev:
Eftersom det är A-förare som kör sm-klasser är anmälda till just den 26/6
vet någon än vad de är som gäller?

Herregud!!! Hur många gånger ska man behöva förklara? :va Scrolla upp till mina svar tidigare i denna tråd!

HW skrev:
Herregud!!! Hur många gånger ska man behöva förklara? :va Scrolla upp till mina svar tidigare i denna tråd!

Sorry, glömde ta bort frågan när jag väl hade läst ditt svar.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back