Viktig fråga ang. TRÄNING SVIESTAD 26/6

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Hur är det? Vad ska ni andra rookies göra?
Det verkar som det kan bli delade meningar ang. träningen på Sviesta veckan innan racet.

Läs följande korr. som jag har haft med LMS:

Det hjälper inte att ringa honom, vid en protest är det juryn som avgör, inte domaren själv. Hans tolkning var som jag skrev men det är ingen garanti för att varken

Han eller juryn tolkar det lika på tävlingsdagen om det kommer en officiell protest.

Exakt såhär står det:

Specialreglemente för Roadracing (RR)

6.4.4 Privat träning på aktuell bana veckan före dess SM-tävling är förbjuden.

Kör du ingen sm-klass så deltar du inte i någon sm-tävling och då är det fritt fram!

/HW

--------------------------------------------------------------------------------

Från: Kristoffer, Skickat: den 17 juni 2005 10:58
Till: Hannes Westman
SV: En liten varning till dig som är anmäld till LMS 26:e juli.

Hallå!

Inte garantera!?

Vad är domarens tel.nr. Detta måste redas ut.

Med vänlig Hälsning,

Kristoffer Persson

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Hannes Westman [mailto:hannes@delete.nu]
Skickat: den 16 juni 2005 22:41
Till: Hannes Westman
Ämne: En liten varning till dig som är anmäld till LMS 26:e juli.

Om du tänker ställa upp i Sviestadloppet och tävla om SM-poäng så får du inte träna på banan veckan innan tävlingen.
Det gäller alltså bara SM-klasserna, NSB, 600STD, 125R och 250R. Rookie och junior får fortfarande köra enl. min tolkning av reglerna.

Observera att jag inte kan garantera något men jag har precis ringt till domaren för tävlingen och hans tolkning idag är enl. ovan.

:va :va :va

Vad ska ni andra rookies göra?

Inte ens om man ringer till SVEMO får man ett rakt svar !?! :3freak

Man vill ju inte bli diskad på racet...

Det gäller privat träning på banan. D.v.s om du själv hyr banan och inte låter någon annan köra på banan. Däremot är det tillåtet med träning hela veckan innan rejset, bara den är öppen för alla som ska köra SM'et.

Skall du fuskträna :mad:

Jag skall inte köra den träningen, men inte för att jag är orolig för att bli diskad utan för att jag inte har tid/ork/lust att åka så långt för en träning. Kommer bara att köra fredsagsträningen innan tävlingen.

Magnus skrev:
Skall du fuskträna :mad:

Jag skall inte köra den träningen, men inte för att jag är orolig för att bli diskad utan för att jag inte har tid/ork/lust att åka så långt för en träning. Kommer bara att köra fredsagsträningen innan tävlingen.

Jepp, hade ju tänkt det. Men han jag skulle samåka med funderar på att hoppa det endast för ovanstående anledning. Så nu är jag osäker.
Skulle behöva träna.
Är det fredagsträning? Vart står det? Ingår i priset?

oFFkeFF skrev:
Det gäller privat träning på banan. D.v.s om du själv hyr banan och inte låter någon annan köra på banan. Däremot är det tillåtet med träning hela veckan innan rejset, bara den är öppen för alla som ska köra SM'et.

Detta är ytterligare en åsikt utöver tidigare som jag hört... :3freak

flykay76 skrev:
Detta är ytterligare en åsikt utöver tidigare som jag hört... :3freak
Men det är den som gäller. Det är en OFFICIELL och ÖPPEN träning och det kommer att vara tokfullt med förare från alla klasser och ingen kommer bli diskad för det.

Menvafan!
Inte ska vi som harvar som rookies och framförallt alla juniorer vara så småsnikna och bete oss som riktigt surfi**or och lämna in protester för sånt?
Det är lika regler, och det är en vanlig träning som står i kalendern.
Den som lämnar in en protest mot någon som kört nästa träning där kommer jag inte se upp till iallafall.

Edit:
Goodstuff skrev:
Men det är den som gäller. Det är en OFFICIELL och ÖPPEN träning och det kommer att vara tokfullt med förare från alla klasser och ingen kommer bli diskad för det.

Då tror jag på moderatorns ord.

Goodstuff skrev:
Ja så är det, ett typexempel är dock när tex Bike hyr hela banan privat och tränar utan att släppa in någon annan.

:tungan

GSXR1100R skrev:
Ja så är det, ett typexempel är dock när tex Bike hyr hela banan privat och tränar utan att släppa in någon annan.

:tungan
Det är inte snyggt, och inte enligt SM-reglementet, men ERF hade väl inte det reglerat i sitt reglemente? Eller har jag massuppfittat det?

Victor skrev:
Menvafan!
Inte ska vi som harvar som rookies och framförallt alla juniorer vara så småsnikna och bete oss som riktigt surfi**or och lämna in protester för sånt?
Det är lika regler, och det är en vanlig träning som står i kalendern.
Den som lämnar in en protest mot någon som kört nästa träning där kommer jag inte se upp till iallafall.

Edit:

Då tror jag på moderatorns ord.

Ok. Så om jag då ska träna och jag får en protest mot mig efter racet, får han passa på innern :fatta! i nästa race igen eller vad tycker ni..... :hihi
(I crossen kallar vi det för "blockpass" eller värst "t-bone" eller "avsättning")
:D

Goodstuff skrev:
Det är inte snyggt, och inte enligt SM-reglementet, men ERF hade väl inte det reglerat i sitt reglemente? Eller har jag massuppfittat det?
Nej det är tydligen ok i ERF, dock inte internationella långlopp, kan ju ha att göra med att en viss Ducatist sitter i Svemo och kucklar som han vill.

GSXR1100R skrev:
Nej det är tydligen ok i ERF, dock inte internationella långlopp, kan ju ha att göra med att en viss Ducatist sitter i Svemo och kucklar som han vill.
Det är väl ERF som skriver sitt eget reglemente som sedan godkäns av SVEMO?

Apapap.... kom nu inte ifrån ämnet med en massa ERF snack :D
Vill fortfarande höra fler åsikter om man ska kunna träna på söndag utan att behöva va orolig för att bli diskad av jury/domare eller nån dålig förlorare...

flykay76 skrev:
Apapap.... kom nu inte ifrån ämnet med en massa ERF snack :D
Vill fortfarande höra fler åsikter om man ska kunna träna på söndag utan att behöva va orolig för att bli diskad av jury/domare eller nån dålig förlorare...
Vem arrangerar det på en söndag då? Det är ju inte en av LMS egna körningar. Är det bara en träning som är officiell och annonserats ut så alla haft möjlighet att köra där så ska det inte vara några problem.

Goodstuff skrev:
Det är väl ERF som skriver sitt eget reglemente som sedan godkäns av SVEMO?
Ja någonting i den stilen ja, förhoppningsvis kommer samma regler att gälla för ERF som SM någongång i framtiden.

Goodstuff skrev:
Öppen endast för de med originalavgassystem mind you! Då är det plötsligt ingen öppen träning längre eftersom inte alla förare/klasser kan vara med och då är det inte tillåtet att träna. Så är min tolkning i alla fall. Sen vad som gäller för supportklasserna till SM är ju väldigt intressant att reda ut.
Länk: http://lms05.mine.nu/MidAdd.aspx

Det blev ju lite annorlunda då. Jag tror iofs att man som Rookie kan åka dit och träna, är det en surröv som anmäler en så kanske man kan samtala om det då. Bullar gör ju folk snälla sägs det.

Goodstuff skrev:
Vem arrangerar det på en söndag då? Det är ju inte en av LMS egna körningar. Är det bara en träning som är officiell och annonserats ut så alla haft möjlighet att köra där så ska det inte vara några problem.

Ehh... Jag vet inte, men jag hittade det på LMS hemsida och det är Hannes Westman från LMS som har svarat i ovanstående samspråk.
Jag trodde det var LMS som arrangerade det!?! :tomten

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back