Hur är det? Vad ska ni andra rookies göra?
Det verkar som det kan bli delade meningar ang. träningen på Sviesta veckan innan racet.
Läs följande korr. som jag har haft med LMS:
Det hjälper inte att ringa honom, vid en protest är det juryn som avgör, inte domaren själv. Hans tolkning var som jag skrev men det är ingen garanti för att varken
Han eller juryn tolkar det lika på tävlingsdagen om det kommer en officiell protest.
Exakt såhär står det:
Specialreglemente för Roadracing (RR)
6.4.4 Privat träning på aktuell bana veckan före dess SM-tävling är förbjuden.
Kör du ingen sm-klass så deltar du inte i någon sm-tävling och då är det fritt fram!
/HW
--------------------------------------------------------------------------------
Från: Kristoffer, Skickat: den 17 juni 2005 10:58
Till: Hannes Westman
SV: En liten varning till dig som är anmäld till LMS 26:e juli.
Hallå!
Inte garantera!?
Vad är domarens tel.nr. Detta måste redas ut.
Med vänlig Hälsning,
Kristoffer Persson
-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Hannes Westman [mailto:hannes@delete.nu]
Skickat: den 16 juni 2005 22:41
Ämne: En liten varning till dig som är anmäld till LMS 26:e juli.
Om du tänker ställa upp i Sviestadloppet och tävla om SM-poäng så får du inte träna på banan veckan innan tävlingen.
Det gäller alltså bara SM-klasserna, NSB, 600STD, 125R och 250R. Rookie och junior får fortfarande köra enl. min tolkning av reglerna.
Observera att jag inte kan garantera något men jag har precis ringt till domaren för tävlingen och hans tolkning idag är enl. ovan.
Vad ska ni andra rookies göra?
Inte ens om man ringer till SVEMO får man ett rakt svar !?!
Man vill ju inte bli diskad på racet...
Det verkar som det kan bli delade meningar ang. träningen på Sviesta veckan innan racet.
Läs följande korr. som jag har haft med LMS:
Det hjälper inte att ringa honom, vid en protest är det juryn som avgör, inte domaren själv. Hans tolkning var som jag skrev men det är ingen garanti för att varken
Han eller juryn tolkar det lika på tävlingsdagen om det kommer en officiell protest.
Exakt såhär står det:
Specialreglemente för Roadracing (RR)
6.4.4 Privat träning på aktuell bana veckan före dess SM-tävling är förbjuden.
Kör du ingen sm-klass så deltar du inte i någon sm-tävling och då är det fritt fram!
/HW
--------------------------------------------------------------------------------
Från: Kristoffer, Skickat: den 17 juni 2005 10:58
SV: En liten varning till dig som är anmäld till LMS 26:e juli.
Hallå!
Inte garantera!?
Vad är domarens tel.nr. Detta måste redas ut.
Med vänlig Hälsning,
Kristoffer Persson
-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Hannes Westman [mailto:hannes@delete.nu]
Skickat: den 16 juni 2005 22:41
Ämne: En liten varning till dig som är anmäld till LMS 26:e juli.
Om du tänker ställa upp i Sviestadloppet och tävla om SM-poäng så får du inte träna på banan veckan innan tävlingen.
Det gäller alltså bara SM-klasserna, NSB, 600STD, 125R och 250R. Rookie och junior får fortfarande köra enl. min tolkning av reglerna.
Observera att jag inte kan garantera något men jag har precis ringt till domaren för tävlingen och hans tolkning idag är enl. ovan.
Vad ska ni andra rookies göra?
Inte ens om man ringer till SVEMO får man ett rakt svar !?!
Man vill ju inte bli diskad på racet...

i nästa race igen eller vad tycker ni.....