vikka sär

Explodera? :va
Du har sett för mycket filmer.

Nope, men håller med om explodera är ett dåligt ordval. Men låt tanken bli riktigt varm, så ska du se att det blir ett fint eldhav av hojen. Nu blev det ju bara en liten fjutt brand och många delar kvar att använda/sälja. Ska det förstöras ska det göras ordentligt :yoparty

de är ju bara å lacka nya race kåpor så är de klart :tungan

satt med andan i halsen och trodde nästan den skulle explodera =/ hur kommer det sig att den inte gör det? samma fråga ang bil... kanske har sett för mycket film =/

satt med andan i halsen och trodde nästan den skulle explodera =/ hur kommer det sig att den inte gör det? samma fråga ang bil... kanske har sett för mycket film =/

Jo, det har du nog. Det ska jäkligt mycket till för att en bränsletank ska explodera. Själv bensinen brinner inte så bra, allt måste värmas upp ordentligt först. Du kan släcka en cigg i en kopp bensin om du vill... Fast testa utomhus.

Tror jag sett någon mythbusters där de skjuter på en bensintank för att försöka få den att explodera. Tror det tar ett antal hundra gevärskulor utan att det händer något. Sedan lackar ena killen och skjuter ett magasin spårljus och då brinner det lite, ungefär som en marschall ur ett av hålen...

den där hojen är i toppskick idag!
va bara spackla lite osv.
men visst är det en grym buuurn!
blev ju hål i asfalten!:yoparty

//Robin

de är inte bensinen i sig utan ångorna, tom tank med en slatt i botten är farligare än en full tank :mattias

//Robin

kan man faktiskt göra med min syrras 25kw strypta CBR osså :D tar bara lite längre tid ;) har ett litet hål på garageuppfarten ;)

Last edited:
Underbart, har inte sett den tidigare! :corn Kunde inte bli en bättre start på helgen:tummenupp

//Robin

Är hojen i toppskick idag? Det var den inte när jag var på klubben senast. Bara att spackla? Kan inte tänka mig att det går/gick att spackla den. var ju lite annat också, tex div el kablar.

Är hojen i toppskick idag? Det var den inte när jag var på klubben senast. Bara att spackla? Kan inte tänka mig att det går/gick att spackla den. var ju lite annat också, tex div el kablar.

han måste va duktig, spackla elkablar ;)

Vad jag hörde så var det inte så mycket annat än elkablar och småsaker som blev taskiga. Vad jag vet så är nog hojen i bra skick idag.
Ganska komiskt att han inte har något stöd, så han börnar en hel del så hojen står av sig självt i asfalten :yoparty

Nej.
"sär" har jag aldrig hört nån säga i den meningen. Det måste vara nåt dialektalt och/eller internt.

"vikka spån" hade jag tex fattat, men sär?

sär / saer är vanligt häromkring och på internet iaf,

sär kommer igentligen från särskolan (klasserna för förståndshandikappade och utveckligstörda/förhindrade hette förut iaf på gymnasiet SÄR)

så från början mendade man att personen ifråga man kalla sär var handikappad på ett eller annat sätt,

detta är 10 år sedan de myntades första gången.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back