Viking Motor Park nyheter

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Hur ser det ut med finansieringen?
Bra kämpat, hoppas att allt blir av!

De ska släppa fler aktier, priset har gått upp till det tredubbla iom domen om de inte ändrat sig angående priset. Annars har jag för mig att det redan var hyfsat väl finansierat.

"Det innebär ju i princip att vi kan börja bygga den här annläggningen."

BAAAM! In your face bakåtsträvare! Take that ni som förhindrar motorsportens utveckling och försvårar för en av Sveriges stora folkrörelser. Segern är vår!

"Det innebär ju i princip att vi kan börja bygga den här annläggningen."

BAAAM! In your face bakåtsträvare! Take that ni som förhindrar motorsportens utveckling och försvårar för en av Sveriges stora folkrörelser. Segern är vår!

Yes, jag hoppas definitivt på att de kan sätta igång och bygga omedelbums, så att jag får en hemmabana runt husknuten! :banana

Jättekul! :tummenupp

Men i såna här frågor brukar det alltid finnas de motståndare som inte ger sig. Kanske kan man vänta ett överklagande till Svea hovrätt? :gnissla

Att det överklagas behöver ju nödvändigtvis inte betyda byggstopp, eller att det ens tas upp i högre instanser.

Jösses vad kul! Om det verkligen blir av så får jag 30 minuters resa till en vettig bana :).

Tungjobbat att driva företag. Kika på när de startade och var de är nu.

rmi90j.jpg

Faaaaan också, vad ska jag skylla på nu när jag av misstag råkat bomba bakhjul i 200+? "Vi har ju ingen bana" låg så fint i munnen.

Ah, det löser sig säkert.

haha, 9 miljoner bara för att få tillstånd, vilket möjligheternas land! vemsomhelst med en bra ide kan ju starta ett bolag, bara gräva ur 9 mille från madrassen :huvet

Någon som har mer klarhet i begränsningarna av kördagar? Jag läste någonstans att dom fick 45 tävlingsdagar (har jag för mig) per år beviljade och det låter inte så mycket om ska klämma in bandagar där också. Men räknas bandag som tävling? Eller kan man ha 45 tävlingsdagar och köra bandagar utöver det? Hur funkar det på andra banor när det gäller detta?

Jag har för mig att tävling och utbildning och testverksamhet var åtskilda.

Vid närmare eftertanke så låter det du säger rimligt. Det är nog svårt att räkna hem investeringen om man bara kan använda banan 45 dagar om året.

Men är inte 45 dagar en helt okej mängd ändå, för en och samma bana? Spontant, utan att ha funderat jättelänge, så tycker jag att det låter helt okej. (givetvis förutsätter jag att t ex eco-driving, produktlanseringar och andra utbildningar inte räknas in i de dagarna).

Är det ens 45 dagar med körning på t ex Gelleråsen eller Mantorp på en sommar?

Men är inte 45 dagar en helt okej mängd ändå, för en och samma bana? Spontant, utan att ha funderat jättelänge, så tycker jag att det låter helt okej. (givetvis förutsätter jag att t ex eco-driving, produktlanseringar och andra utbildningar inte räknas in i de dagarna).

Är det ens 45 dagar med körning på t ex Gelleråsen eller Mantorp på en sommar?

Du har ju onsdagsträningarna med KMF, alla bandagar och tävlingsdagar. Det måste ju vara mer än 45 dagar per år... Dessutom alla dagar de kör bil...

Tävlingar!

Någon som har mer klarhet i begränsningarna av kördagar? Jag läste någonstans att dom fick 45 tävlingsdagar (har jag för mig) per år beviljade och det låter inte så mycket om ska klämma in bandagar där också. Men räknas bandag som tävling? Eller kan man ha 45 tävlingsdagar och köra bandagar utöver det? Hur funkar det på andra banor när det gäller detta?

45 dagar är tävlingsdagar. Dela 45 med 3 så ger det 15 helger fre-lör. Antar vi 5 månader är det tre tävlingar i månaden.
Utöver det tillåts tester med mera.

45 dagar är tävlingsdagar. Dela 45 med 3 så ger det 15 helger fre-lör. Antar vi 5 månader är det tre tävlingar i månaden.
Utöver det tillåts tester med mera.

Okej så det blir är 45 tävlingsdagar (vilket jag tycker låter som en bra siffra) och utöver det så kan man också köra bandagar med tex actionpics och SMC?

Är det någon som vet/ hört något om planerad byggstart eller finansiering av bygget? :confused:
Annat än att det är "typ finansierat" vill säga.

haha, 9 miljoner bara för att få tillstånd, vilket möjligheternas land! vemsomhelst med en bra ide kan ju starta ett bolag, bara gräva ur 9 mille från madrassen :huvet
Tycker det är rättså bra att man i ”möjligheternas land” skiljer på att bygga en motorsportanläggning och att starta ett företag. Det ska vara betydligt svårare att få tillstånd till det ena.

Tycker det är rättså bra att man i ”möjligheternas land” skiljer på att bygga en motorsportanläggning och att starta ett företag. Det ska vara betydligt svårare att få tillstånd till det ena.

så 9 miljoner och över 10 års väntetid är helt OK?
Gissar att behandlingen skulle vara snarlik om de hade behövt bygga en maskinhall eller liknande för nån annan typ av företagande

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph