Viking Motor Park nyheter

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Återigen: Anonymitet kan vara guld värt, av tusen olika anledningar.
Det betyder fortfarande inte att jag inte står för det jag säger.
Eller tror nån att man säger tvärtom vad man tycker när man är anonym??

Tänk om jag lever i ett vänsterinriktat miljöpartikollektiv, och huvuddelen av mina vänner är militanta trädkramare?
Vore det smart att gå ut officiellt då?

"Jo jag tar den smällen att jag åkte ut på gatan, blev av med alla mina vänner, bara jag fick säga mitt i EP..."
Näää...tror inte det.
Ja som ETT exempel asså. Ska jag hitta på fler?

Jag tycker att anonymitet är en rättighet.

Visst är det en rättighet. Men det var väl om man var mer eller mindre trovärdig vi diskuterade?
Jag hade just denna diskussionen med den före detta chefredaktören på vår lokaltidning här i varberg. Jag tyckte att det var trams att de tog in anonyma insändare som hävde ur sig totalt grundlösa spekulationer och okunnigt nonsens-snack. Han kunde förstår detta men menade att elever på skolor eller anställda inom t.ex. vården måste få kunna höja sina röster anonymt och berätta om sådant som är fel (mao som den situation du beskriver här ovan). Och OK, det kan jag köpa.


Men jag tycker ÄNDÅ att mina insändare blev trovärdigare/bättre/kunde påverka mer, med mitt namn under, än utan.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Se till att få in namninsamlingen till Enköpingsposten som svar på insändaren om anonymitet. Borde ge visst svarp å tal i varje fall.

I den debatten är jag dock på Mozzberks sida. Skriv under med namn och det får större tyngd.
 

Dr.Bike

Guest
Visst är det en rättighet. Men det var väl om man var mer eller mindre trovärdig vi diskuterade?
Jag hade just denna diskussionen med den före detta chefredaktören på vår lokaltidning här i varberg. Jag tyckte att det var trams att de tog in anonyma insändare som hävde ur sig totalt grundlösa spekulationer och okunnigt nonsens-snack. Han kunde förstår detta men menade att elever på skolor eller anställda inom t.ex. vården måste få kunna höja sina röster anonymt och berätta om sådant som är fel (mao som den situation du beskriver här ovan). Och OK, det kan jag köpa.


Men jag tycker ÄNDÅ att mina insändare blev trovärdigare/bättre/kunde påverka mer, med mitt namn under, än utan.


:D jaaadå och joodå - man TYCKER så mycket!

Frågan är bara om dina insandare VERKLIGEN (rent vetenskapligt alltså) blev bättre.

Men som sagt, bara KÄNSLAN hos dig att den blev det är ju just... DIN känsla, och den kan ingen ta ifrån dig.

Självfallet blev insändaren bättre MED namn! ;)
*skrattar gott*


Självfallet är det ju , att man vill veta VEM man argumenterar MED. Men som nån sa, jag kanske skriver en insändare som är positiv till banan och skriver under med vilket namn som helst. Det går ändå inte att kontrollera.
Så vilket namn tycker du att jag ska suga i med? ;)

Sune Säll? Motvikten? Miljömedveten motorman? Magnus Moss?
Just pick one...
 

Dr.Bike

Guest
Se till att få in namninsamlingen till Enköpingsposten som svar på insändaren om anonymitet. Borde ge visst svarp å tal i varje fall.

I den debatten är jag dock på Mozzberks sida. Skriv under med namn och det får större tyngd.

Så ÄR det.

Men det stör mig.

Det är lite som i det militära, eller inom vården. Eller på konstutställning.
Man tittar mer på mängden glitter, titeln, eller namnet längst ner till höger...
Och när man sitter på möte nickar alla åt det översten säger... trots att man själv vill skrika: Stopp, det där var det mest korkade jag hört!

Jag vill att en åsikt ska kunna stå för sig självt. Fri från person och titlar.
Fri att värdera för mottagaren.


Tänk själv. Alla "kändis-citat"
Hade de varit SÅ kända om "vem som helst" hade sagt dem?
Nej. Troligen inte.
Utan de blir det pga vår inbyggda titelsjuka och auktoritetsvördnad. Vare sig vi vill eller inte.


Alla har en arme. Sin egen eller nån annans
Adolf Hitler

Alla har en arme. Sin egen eller nån annans
Konfucius

Alla har en arme. Sin egen eller nån annans
Dalai Lama

Alla har en arme. Sin egen eller nån annans
Oscar Wilde

Alla har en arme. Sin egen eller nån annans
Sun Zi

Alla har en arme. Sin egen eller nån annans
Mao Tse Tung

Alla har en arme. Sin egen eller nån annans
Kristina Lugn

Läs frasen och känn in hur du omvärderar betydelsen av vad den EGENTLIGEN betyder, beroende på VEM som sa det! Och vilken tilltro DU har till den personen.

Så vill inte jag ha det, och om mina påståenden omväderas för att jag är jag, eller att jag är professor i Bårskärsskogens biologi, eller om jag jobbar i en kolgruva, tycker jag stinker.
Det är absolut INGET som på något litet vis ökar trovärdigheten i påståendena att man skyltar med sitt namn.

Snarare tvärtom, då man döms på förhand.
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Frågan är bara om dina insandare VERKLIGEN (rent vetenskapligt alltså) blev bättre.

För dem som tycker som jag, att man ska skriva insändare med namn, så blev de troligen bättre. För övriga blev de iaf inte sämre.

Självfallet är det ju , att man vill veta VEM man argumenterar MED.

Exakt. Det är väl det det handlar om... Samt att det som grundprincip är rätt att stå för sina handlingar och tyckanden. Det finns ett mått av feghet att göra saker i smyg...Tycker jag. Med vissa undantag (typ elever som uttalar sig om sin skola och andra i beroendeställning) då...
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Man måste skriva signatur för att vara trovärdig mjä mjä bla bla :tungan

00000000000hz3.jpg
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Kan inte nån som bor i trakten skriva en POSITIV insändare då?

Ska bara de negativa få sin röst hörd i tidningarna?
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Kan inte nån som bor i trakten skriva en POSITIV insändare då?

Ska bara de negativa få sin röst hörd i tidningarna?

Det trillar ju in några positiva men tyvärr är det väl många som lutar sig tillbaka och väntar på att ha en färdig bana automatiskt.

Skriv gärna något och skicka in, det behövs lite positiva ord.
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
Jag skrev en debattartikel om detta i ett skolarbete. Får jag lite feedback så skickar jag in nåt :)
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Jag skapade en facebook grupp som heter Viking motor park!
Tänkte det skulle vara kul att efter ett tag få en överblick till hur många som
använder internet även är aktivt intresserade av att banan bygs!
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag skrev en debattartikel om detta i ett skolarbete. Får jag lite feedback så skickar jag in nåt :)

Feedback på vad?
Publicera vad du skrivit nu :D

Jag skapade en facebook grupp som heter Viking motor park!
Tänkte det skulle vara kul att efter ett tag få en överblick till hur många som
använder internet även är aktivt intresserade av att banan bygs!

Found no results for: viking motor park!

There are no results for viking motor park!. Make sure all words are spelled correctly.
 
Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
Amen fyfan vad härligt! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Feedback på vad?
Publicera vad du skrivit nu :D



Found no results for: viking motor park!

There are no results for viking motor park!. Make sure all words are spelled correctly.

Feedback från min lärare såklart. Det var oförbrett så det kan ha gått åt helvete även fast betyget är bra :gnissla
 
Last edited:

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Det trillar ju in några positiva men tyvärr är det väl många som lutar sig tillbaka och väntar på att ha en färdig bana automatiskt.

Skriv gärna något och skicka in, det behövs lite positiva ord.

Blev inspirerad av ditt inlägg och skrev en snabb insändare (som tydligen publicerades). Inlägget bredvid, undertecknat "Anonym 2008" var fylligt & välformulerat törs man gissa på att den gode Doktorn är i farten?!!

Nu inför slutspurten så är det bara :machinegu rack'em up, shoot'em down som gäller avseende insändare & argument, mal sönder allt motstånd!:yoparty
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Stabilt att Patrik Holm på miljö och stadsbyggnad tror att nyligen planlagda handelsområdet Myran släpper ut mer CO2 än VMP :)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top