viken 250 e värst?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
hur e det med 250cc 2taktare...
finns de nån som e starkare snabbare o har mer hk än den andra eller e de samma skrot o korn allting? :rolleyes:
funkar dom på större banor en lokala gokartbanan i motardstyrsel? :va

Enl. Hondas egna uppgifter kan jag tro. Hur många häst hade XR 650:n då när den kom? Var mäter de effekten?

- Johan

De funkar bra tills det börjar gå lite över 100 km/h. Jag hade en ruskig knuff i min 250. Modifierad topp och så körde jag med -96:ans kolv. Den är sfärisk.
ozeo skrev:
hur e det med 250cc 2taktare...
finns de nån som e starkare snabbare o har mer hk än den andra eller e de samma skrot o korn allting? :rolleyes:
funkar dom på större banor en lokala gokartbanan i motardstyrsel? :va

farmerlip skrev:
De funkar bra tills det börjar gå lite över 100 km/h. Jag hade en ruskig knuff i min 250. Modifierad topp och så körde jag med -96:ans kolv. Den är sfärisk.

blir dom dj*vligt vobblig över 150 då? :3freak
vet inte hu fort en 250 går har bara kört stora 4taktare :)

Väghållningen har inget med kubiken att göra. Jag har ju samma ram nu och den gör lite mer än 150, utan att vobbla. När man åker stor bana med 250 och måste släppa lite på gasen i t.ex. en kurva där hastigheten är typ 100 så är det segt att få upp varvet igen. Kanon dock på gokartbanor. 0-100 åkte jag jämt med rätt så duktigt trimmade husor....
ozeo skrev:
blir dom dj*vligt vobblig över 150 då? :3freak
vet inte hu fort en 250 går har bara kört stora 4taktare :)

Och någon rackarns 625a oxå vill jag minnas
:fakta :blah

(på gocartbana alltså)
farmerlip skrev:
Kanon dock på gokartbanor. 0-100 åkte jag jämt med rätt så duktigt trimmade husor....

farmerlip skrev:
Väghållningen har inget med kubiken att göra. Jag har ju samma ram nu och den gör lite mer än 150, utan att vobbla. När man åker stor bana med 250 och måste släppa lite på gasen i t.ex. en kurva där hastigheten är typ 100 så är det segt att få upp varvet igen. Kanon dock på gokartbanor. 0-100 åkte jag jämt med rätt så duktigt trimmade husor....

tänkte mest på om en ram på en sån liten hoj e vekare :)
men de kanske dom inte är.

Iallafall rakt fram! Jag hoppas vi kan få till nån 10-meters i år.... Jag har fixat lite mer kilo :hihi ...behöver ju all downforce jag kan hitta.
Heda skrev:
Och någon rackarns 625a oxå vill jag minnas
:fakta :blah

(på gocartbana alltså)

ktm har lite mer effekt ialla fall de senaste årens shootout enligt transworldmx test när de kör hojarna i dyno. För 2005 shootout hade yz 44,92hk o ktm 47.65hk. måste köpa ktm :rolleyes:

som h-street säger: KTM har haft den starkaste 250 2-t de senaste åren.
värst är den -02 med 49,5 till 49,9hk i bromsad effekt, samma år hade tex cr250 nästan 3hk mindre.
I Motocross Action provade dom en Pro Circuit trimpipa på en förövrigt original -04 KTM 250...51hk nånting gav den.
glädjebänk eller ej ganska bra siffror iaf.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT