Vik din egen Yamaha.

Först tänkte jag prova göra en M1, men sen kom jag på att jag aldrig hade orkat.. :P

japaner..

pic_002.jpg

Ahh, dehär är ju grymmt.

Perfekt att sitta och knåpa med nu när man sitter med brutet ben!

Tackar :)

Ni som har tålamod att pyssla med att vika ihop en Yamma, kan väl visa upp dom sedan i en tråd.... Vore kul att se resultaten. :tummenupp

Jag har redan börjat klippa. Att klistra ihop allt tar nog en stund, men jag hoppas kunna visa något färdigt om några veckor.

Street skrev:
Ni som har tålamod att pyssla med att vika ihop en Yamma, kan väl visa upp dom sedan i en tråd.... Vore kul att se resultaten. :tummenupp

Jag har gjort en halv R1a ungefär, mer orkades inte. Fast detta är inte allt, vill jag minnas.

Bifogat

• r1 (Medium).jpg
    r1 (Medium).jpg
    76 KB · Visningar: 74
floodi skrev:
Är det typ bara att skriva ut skiten och vika o böjja o dona o limma eller???

Ungefär. Jag körde med skalpell på såndär grön matta som läker sig själv. Tålamod rekommenderas! :tummenupp

Tjet skrev:
Ungefär. Jag körde med skalpell på såndär grön matta som läker sig själv. Tålamod rekommenderas! :tummenupp

Jag har byggt lite flygplan och djur, några hus, en dator och en del annat, men aldrig orkat ge mig på en MC, då dom verkar betydligt "pyssligare".

Ett tips jag har är att olika delar funkar olika bra med olika papperstjocklekar, en del grejor kan vara bra att förstärka med tejp på insidan (exvis runda former).

Att skära delarna med skalpell är ett måste, jag började med sax men det blir bara taggigt och jäkligt, om man fuktar papperet lite lätt sedan man skurit kan man få färgen att "blöda igen" snittytorna, IAF det jag skrev ut på min skrivare.

Och ja... stundtals har jag inget vettigt att göra :3freak

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...