VIF Povel

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Honda VT750DC
Lite tristare o några nyanser gråare blir det allt .. förväntar mig inte att den genomsnittliga SH:aren förstår Povels betydelse för humorsverige, men för er som har blicken ovanför ytan kan jag väl bara säga att "det blir aldrig mer en vår utan dig" .. sen kan vi fundera på vad det egentligen stod på den franska biljetten ..

Ja, tragiskt när människor går bort i så tidig ålder. :(

Lite tristare o några nyanser gråare blir det allt .. förväntar mig inte att den genomsnittliga SH:aren förstår Povels betydelse för humorsverige, men för er som har blicken ovanför ytan kan jag väl bara säga att "det blir aldrig mer en vår utan dig" .. sen kan vi fundera på vad det egentligen stod på den franska biljetten ..

Du menar R.I.P va ?

Mycket tråkigt.. Men han har gjort många roliga saker sin livstid :)

Vif = vila i frid. Svenska är ganska bra att använda i Sverige.

Tycker jag.

du tänker så ja, jag läste faktiskt fel trodde han skrivit vip.
du har rätt vi bor ju faktiskt i sverige :)

Du menar R.I.P va ?

:hej Näe .. jag menade VIF .. men det löste sig ju ändå utan min inblandning.

Povel var en koolare kille än vad många anar, mig själv inkluderad. Tycker faktiskt det är tråkigt att han gått bort - även om 85 är en helt ok ålder att segla vidare i .. :hojsmilie

Jamen asså, ta vara på det han skapade! Ska vi sitta här och gråta över spilld mjölk?
Igår var det säkert inte en jävel som ägnade honom en tanke.

Ursäkta om jag är okänslig, men att dö en till synes naturlig död vid 85 års ålder tycker jag låter riktigt skönt, faktiskt.

Povel dog, inte hans verk!

Um .. med tanke på utdelandet av Karamellodikt-stipendiatet i förrgår så var det säkert några stycken som ägnade honom både en och två tankar igår.

Du behöver inte vara ledsen över Povels bortgång, men jag förstår inte varför det upprör dig att andra är det? Blir du skraj för din egen förgänglighet?

'Nuff said .. SÅ himla mycket är det inte att debattera .. det är ju inte som att jag kände honom direkt ..

Last edited:
Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...