Vidriga varelser

fan nu kliar det på hela kroppen efter o ha sett den där bilden, själv har jag fått 3 genom tiderna, varav en på pungen, va intressant att försöka få bort medans man hade full panik.

Värt att notera är att det är mkt farligare att få fästingar på östkusten än västkusten om jag inte minns fel, högre risk för TBE borrelia osv.

edit: säkert sillstryparna som ligger bakom det

har fått rätt många i mina dar och är inget fel på mig:gnissla
hade en för bara en vecka sedan satt på magen. jag tyckte de klia och kände en lite knöl titta ner och trodde de var en lite pormask som var på väg ut och togtag och trog till och då jäälvar:jisses det var en fästing. Men fick som tur var med huvet och allt.:rock

Sådär stora blir aldrig fästingar om de sitter på en människa för man upptäcker dem lååångt innan de blivit så stora. Den där har med all säkerhet suttit på en hund eller katt.

Det beroooooooor på vaaaaaaaaaaart de sitter.
Fy fan när jag väl fattade vad det var.

:zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy

Det beroooooooor på vaaaaaaaaaaart de sitter.
Fy fan när jag väl fattade vad det var.

:zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy :zpy

Vad menar du?! Har du lyckats odla en sån så länge?! Det måste vara någon form av rekord.... Men du kanske är så van med kliande utväxter i skrevet att du inte ens bemödar dig kolla vad det är de gånger de sitter lite skymt och avigt till.....

För att slippa få några på sig om man ska ut i skog och mark så ska man äta vitlök. Har du ätit vitlök så lovar jag att du inte får en fästing på dig den dagen/kvällen.

För att slippa få några på sig om man ska ut i skog och mark så ska man äta vitlök. Har du ätit vitlök så lovar jag att du inte får en fästing på dig den dagen/kvällen.

Det är ett bra sätt att slippa bli sugen av ngn varelse öht :fakta

Oavsett så tycker jag man kan klara sig bra även utan de djur som lever på fästingarna, bara för att bli av med de små jävlarna :mad:

Ni norrlänningar är bra bortskämda som slipper såna här kryp, å andra sidan har ni ju samerna att dras med...

Det är nog bara norrlands inland som är befriade från dom där djävlarna nu, och där bor mycket riktigt samerna, som är en helt annan sorts parasiter.

På 80 talet fanns inte fästingar här uppe, utom på Norrbyskär, en liten sketen kobbe dit ingen ville ändå, för dit hade dom importerat hästar.

Sedan började folk åka kors och tvärs med sina husdjur och ta med sig skiten hit.

Ett rykte jag har hört är att dom inte kan föröka sig på människoblod, utan det är bara dom som har suttit på djur och ätit som förökar sig.
Den nya sorten som är på väg hit förökar sig dock på människoblod och kan således trilla av i sängen och kläcka ett par tusen nya i din säng, som sedan äter sig mätta och förökar sig....

Man lär få röka ur huset ungefär som man gjorde med vägglöss för att bli av med dom ur sovrummet.

Last edited:
:lol

Japp utrota dessa små vidriga kryp, fästingar är värre en mördarsniglar. :mad:

Mördarsnigel måste ju vara det mest olyckliga namnet på en insekt någonsin? Varje gång jag hör det tänker jag på en 4 meter lång snigel med en jättemun och en amerikansk B-Skådis i en söndersliten klänning som står och skriker i panik medan snigeln rusar mot henne....i 0.2 km/h

Mördarsnigel måste ju vara det mest olyckliga namnet på en insekt någonsin? Varje gång jag hör det tänker jag på en 4 meter lång snigel med en jättemun och en amerikansk B-Skådis i en söndersliten klänning som står och skriker i panik medan snigeln rusar mot henne....i 0.2 km/h

Har du sett dem i verkligheten!? De ser ju nästan ut som du beskriver dem, fast utan B-skådis då.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back