Vidriga varelser

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Kände igår i köket att jag höll på att sätta foten på ett majskorn. Böjde mig ner och plockade upp...denna. Uuuuäääh, vad de är vidriga! Någon som har ett likledes vidrigt minne om majskorn att berätta? Själv har jag faktiskt lyckats undgå att någonsin få en på mig.

:zpy

Bifogat

• fast1.jpg
    fast1.jpg
    35 KB · Visningar: 159
  • fast2.jpg
    fast2.jpg
    39.1 KB · Visningar: 96
  • fast3.jpg
    fast3.jpg
    35.3 KB · Visningar: 82
  • fast4.jpg
    fast4.jpg
    35.6 KB · Visningar: 65
  • fast5.jpg
    fast5.jpg
    37.3 KB · Visningar: 133
Den där har ju sugit klart, kolla så att du eller någon annan där hemma inte har några bitmärken. Hundar, katter och sånt också!

Edit: Den var inte söt heller!

Den där har ju sugit klart, kolla så att du eller någon annan där hemma inte har några bitmärken. Hundar, katter och sånt också!

Sådär stora blir aldrig fästingar om de sitter på en människa för man upptäcker dem lååångt innan de blivit så stora. Den där har med all säkerhet suttit på en hund eller katt.

EN har jag fått på mig under 20 år, ganska bra jobbat iom att man sprang i allt gräs och alla buskar man hittade udner de första levnadsåren.

Vad är dom bra till egentligen? Vad för djur lever på fästingar?

Den ser krockskadad ut. Karossen har ju en stor buckla. Den gröna metallicfärgen ser också ut att behöva bättras på lite.

Fästingar toppar helt klart listan på sånt som bör utrotas!

Det borde läggas miljoner kronor årligen på att hitta ett gift som utrotar dom, dom fyller inte ens en funktion i näringskedjan.

Dessutom håller vi som bäst på att få hit en ny variant som tidigare har varit begränsad till Turkiet.

Vad är dom bra till egentligen? Vad för djur lever på fästingar?

Oavsett så tycker jag man kan klara sig bra även utan de djur som lever på fästingarna, bara för att bli av med de små jävlarna :mad:

Ni norrlänningar är bra bortskämda som slipper såna här kryp, å andra sidan har ni ju samerna att dras med...

När jag var liten lekte vi alltid i kojor och kröp runt i högt gräs. Fick aldrig någon fästing. Nu kan man knappt gå och hämta tidningen utan få en fästing på sig. Är det bara jag som tycker att dessa små eländiga gynnare ökat i antal.

Oavsett så tycker jag man kan klara sig bra även utan de djur som lever på fästingarna, bara för att bli av med de små jävlarna :mad:

Ni norrlänningar är bra bortskämda som slipper såna här kryp, å andra sidan har ni ju samerna att dras med...

Äh jag får aldrig fästingar här i skåne heller,
Jag vet om EN person som får fästingar lätt,
annars är det ganska sällsynt att man har dragit på sig en här.

Å andra sidan har dom myggen med :D

Fästingar toppar helt klart listan på sånt som bör utrotas!

Det borde läggas miljoner kronor årligen på att hitta ett gift som utrotar dom, dom fyller inte ens en funktion i näringskedjan.

Dessutom håller vi som bäst på att få hit en ny variant som tidigare har varit begränsad till Turkiet.

Det är en lite lustig tanke, eftersom man kan ju fråga sig vad vi människor fyller för funktion i näringskedjan? :va

Last edited:
har bara haft en och det var på ryggen,, Haha men min gamla polare upptäckte en när han stod och duschade,,, på ollonet:D Fy fan alltså.. har nog aldrig skrattat så mycket som jag gjorde som när jag fick höra det:D

har bara haft en och det var på ryggen,, Haha men min gamla polare upptäckte en när han stod och duschade,,, på ollonet:D Fy fan alltså.. har nog aldrig skrattat så mycket som jag gjorde som när jag fick höra det:D

:näsblod

Tänker genast på blodigeln i "Stand by me".... ryser fortfarande av det.

:näsblod

Tänker genast på blodigeln i "Stand by me".... ryser fortfarande av det.

haha ja det är mysigt,,, nä fy fan,, jag hatar asen,, och dom där jävla "flygande fästingarna" hjort fluga eller va dom nu heter,,
Är ju ännu värre:näsblod

Fästingar är riktiga överlevare har funnits sen urminnes tider långt fören människan. Tror fästingar fanns innan dinosaurier :va va är fästingar bra för ja allt i naturen har en funktion förutom människan då :huvet

Hitta en fästing på mig en gång och fick borrelia :tungan

Jag läste någonstans att fästingars enda uppgift i ekosystemet är att vara värddjur åt TBE-viruset.

En mycket viktig uppgift således. :rolleyes:

Vidriga fula jävla insekter. Har aldrig haft nån på mig vad jag vet om som tur e.

Vad fan gör dom egentligen när "påsen" e fylld? Ser ju jättelöjlig ut :D
Går den bara runt och ser allmänt proppmätt ut tills den e tom igen eller vad?

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back