Vidrig Människa!!

Chris Ash skrev:
Nej, det finns en mängd olika psykiska sjukdomar med olika symptom. Vad tror du egentligen? Att läkarna inom psykiatrin är okunniga oduglingar som inte bryr sig om vilka de släpper ut och in?

Fö dömdes han för dråp.

Det klart att de gör så gott de kan. Självklart är också att även de kan göra misstag. Sen ska vi ju ha klart för oss att sjukdommar såsom Damp, ADHD och Assberger, mfl, är relativt nya sjukdommar som inte "fanns" för 15 år sedan.

Många som säger att om de fått en diagnos / hjälp när de växte upp och strulade sig igenom skolan så hade deras liv sett helt annorlunda ut. Senaste rapporten jag läste säger ju att det kan vara upp till 50% av alla som sitter inne har någon av ovan nämnda sjukdommar. :mattias

Chris Ash skrev:
Nej, det finns en mängd olika psykiska sjukdomar med olika symptom. Vad tror du egentligen? Att läkarna inom psykiatrin är okunniga oduglingar som inte bryr sig om vilka de släpper ut och in?
Fö dömdes han för dråp.

Jag tror ingenting. Jag tycker hela samhället sviktar ibland. Men det kanske vi skall ta och tacka politkerna för, dom som skär ner på viktiga saker hela tiden och som mer än gärna kastar över multum med pengar till EU.

Dråp och mord, vad är skillnaden?

Bikerbitch skrev:
Jag tror ingenting. Jag tycker hela samhället sviktar ibland. Men det kanske vi skall ta och tacka politkerna för, dom som skär ner på viktiga saker hela tiden och som mer än gärna kastar över multum med pengar till EU.

Det klart att det är samhället och politikernas fel...

Om jag inte fattat helt fel ligger skillnaden på dråp och mord ligger i uppsåtet. Man kan "råka" dräpa någon men om man mördar någon så är det mer "planerat"

Bikerbitch skrev:

I fråga om psykvården så är det nog ganska klart att vi i mångt och mycket har resursbrist att skylla. Psykiatrin är idag mycket bättre än vad den var för 15 år sen. Men de har inte resurser att hjälpa så många som de skulle kunna.
Patienter som saboterar sin behandling med tex droger åker tex ut på gatan för att någon som svarar bättre på behandlingen ska kunna tas om hand istället, man får prioritera helt enkelt.

Dråp kan man kalla "mindre grovt mord", det ska ha skett uppsåtligen, men ha förmildrande omständigheter. I Sverige är strafsatsen lägst sex och högst tio år.

Killen borde sitta bakom galler och få hjärnan undersökt. Kanske kan hans beteende förklaras av hans inte allt för trevliga uppväxt.

"Han blev tidigt övergiven av sin far, en amerikansk sjöman, och 1990 misshandlades hans älskade syster till döds av sin partner. Hans mamma, som var maorier, dog i cancer när Soulan var 17 år."

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back