Videoredigeringsprogram?

doorman

Checkpoint 69
Gick med
25 May 2004
Ort
Forshaga
Hoj
*SÅLD*
Hej på er alla filmare! Vet ej om det finns nån tråd för just detta men...

Vad använder ni för redigeringsprogram? Villa ha tips på program och var jag finner dem...

P.s Gratis är gott!

Tack på förhand.

P.s #2 Vilket program använder ni för att komprimera filmerna med?
 
Last edited:
Jag använder Adobe Premiere, bra men krångligt. Avid Express är ett annat. Sök på välkända fildelningsprogram så finner du. :)
 
Windows Movie Maker som följer med Windows XP fungerar utmärkt för en amatör som mig :)
 
Pinnacle DV Studio 9
Helt suveränt.
Laddahem det på DC eller kolla om det finns som torrent.
 
Adobe Premiere för att grovklippa, är ganska enkelt att lära sig. Fixar även en del enklare effekter.

Adobe AfterEffects för övergångar, texter och intron etc. Grymt program som kan vara lite krångligt i början. Kan hur mycket som helst, har tom sitt eget programmeringsspråk för animering.


Hittar du på: www.adobe.com



/R
 
Då får man tacka så mkt!!

P.s #2 Vilket program använder ni för att komprimera filmerna med?

:Bugar
 
Ni som kör med adobe premiere vilket format redigerar ni filerna i, jag har försökt lite med avi men det vill itne funka så bra.. :3freak
 
Final Cut Pro Studio med HD upplösning och 16:9 !! Och Quicktime 7 för H.264 komprimering.

DVD Studio Pro för att göra hollywoodtheme Dvd´s

Fast till dessa grymme prog behövs givetvis en fet dator.
Apple med OSX :yoparty
 
Murra skrev:
Ni som kör med adobe premiere vilket format redigerar ni filerna i, jag har försökt lite med avi men det vill itne funka så bra.. :3freak

Jag redigerar i avi, okomprimerat direkt från dv-kameran.
Tycker det funkar bra, vad är det som strular?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top