Videoredigering mp4

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Vilken programvara ?

Jag håller på att samla ihop alla videoklipp som ligger och dräller på hårddiskar, minneskort, dv-skivor och i mobiler. Slänger in allt på en extern fetadisk och tänker sedan bringa ordning och sans i bråten.

När jag kommer till redigering av klippen, vilken programvara ska jag använda? Finns ju många att välja på men ingen som verkar klockren för mp4-filer. Mina klipp är i olika format men mest är det Sony AVCHD... heter det väl, samt mp4. Det jag ska göra är främst att klippa bort ointressanta sekvenser.

Vet någon en bra programvara som inte är för krånglig eller dyr ? max 1000 spänn. Gratis går också bra.

Ungarna håller på hemma, men de laddar ner en massa och crackar och codeckar och håller på, verkar vara mest strul. Jag vill ha det enkelt.

Mycket tacksam för svar :)

För enklare redigering: Movie Maker

För "normal" redigering med hyffsade exportalternativ och lite bild & ljud-förbättringsmöjligheter: Adobe Premiere Elements.

Jag gillar Premiere Elements som du kan få en laglig version av för för ca 900kr och kommer då tillsammans med Photoshop Elements som är en enklare version av Photoshop.
http://www.dustin.se/pd_5010470766.aspx

Jag använder Premiere Elements regelbundet och har än så länge aldrig saknat något utan uppskattar dess pedagogiska och lättjobbade gränssnitt.
För avancerad redigering: Adobe Premiere Pro.

Jag tror f.ö att Adobe-varianterna kan hantera mp4

Ok, tack för svaren. Ska kolla in Premiere

Movie Maker verkar föredömligt enkel, men funkar väl inte med mp4-filer...?

För nybörjaren är det kul med Premiere Elements. Premiere Pro är overkill och blir bara frustrerande. :mattias

Säkert är det så :) microsoft och moviemaker får mig rysa därför rekommenderade jag Premiere oavsett lätt/tung version. Själv arbetar jag uteslutande med final cut studio och är mycket nöjd. :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra