Videomästerverk

Chrille skrev:
Ja me. Bring back them old Kiss and Motley Crue videos. Those were the days....

http://www.kissfaq.com/video/promo_video_lptxis.wmv
http://www.kissfaq.com/video/promo_video_ymmrh.wmv

Dessutom bjuder jag på ett klipp som tydligt visar varför Gene inte gillade den här perioden och förklarar det med "I was lookin like the fuckee instead of the fucker"
http://www.kissfaq.com/video/promo_video_wwtbl.wmv

Sen vill jag att ni alla ser på Motley's "Girls girls girls" och funderar över varför man ska objektifiera brudar i videos nu för tiden.... :hihi
http://www.theonenetwork.com/playvideo.asp?speed=300&type=music&videoid=u_motleycrue_girlsgirlsgirls

Mina hjältar är gamla gubbar
Girls, Girls, Girls -Kan det va så att dom gillar nakna brudar kanske?? :hihi

Kanske inte favvogruppen men Genesis "Land of confusion" får mig på bra humör trots att texten handlar om hur vi missköter världen...

Spitting Image....haha....är för härliga dockorna.... :hihi

Men nog gjordes de bästa videosarna på 80-talet allt......Peter Gabriel,Jackson....och sist men inte minst alla hårdrocksvideos!!
Ronnie James Dio släpande med fuskkors,komplett med spindelnät...å så detta bortglömda tecken of course: :yoparty

Those were the days..... :tungan

jesseboy skrev:
Den låten är ett jättebra exempel på en DÅLIG cover.
Lyssna på originalet, gud, så mkt bättre!
Jag slutar aldrig förvånas, det finns alltså folk här inne med bra smak? :tummenupp

Macho Woman skrev:
Höhö! Har du sett Die Krupps Fatherland-video? En riktig klassiker. Die Krupps live har jag dåliga erfarenheter av dock. Inte för att bandet var dåligt, tvärtom, utan för att min kille försökte klättra upp på scen, blev utslängd och slagen av två vakter så att hans glasögon gick sönder. Fast man kan ju garva åt det så här i efterhand. :D

nej tyvärr så har jag missat den videon ...
synd att det är slut med den hederliga eran med Diekrupps nu får man gå över till Rammstein inte för dom är lika bra men dom ligger ju lite i samma gengre typ

såg rammstein för 2 år sen eller om det var 3 år sen , det var riktigt coolt helt klart det bästa livebanden jag sett. vilken show men musiken var ju också bra iorförsig.
spöregn och 20 cm lera typ och ett jävla ös..... :yoparty

Dee_cati skrev:
Känns lite peddovarning över det hela :va Kass var den iaf, "behind blue eyes" däremot tycker jag är grymt bra.
ALL musik från Limp Bizkit är bajs.
Men det måste erkännas: Att spela deras verre av "Behind blue eyes" med en gitarr vid en lägereld är en musöppnare såre bara skvätter om det...

Exempel på BRA covers är t. ex. Easy, med FNM på coversidan.
I övrigt så...
svårt att hitta bra covers, asså...

EDIT: iofs är det snarare en remake, sorry för det...

Macho Woman skrev:
Peddovarning? Bara för att det är barn med i videon?

Öh, Behind Blue Eyes påminner mig om någon tårdrypande Hollywoodproduktion. Inte riktigt höjden av konst för min del.

Jo iofs, det finns de som tycker att abstrakta tavlor är konst så det finns säkert folk som anser att din video är konst också. Kass var den iaf.
Lyssnar inte på Limp förutom just den låten, 10 ggr bättre än originalet.

Dee_cati skrev:
Jo iofs, det finns de som tycker att abstrakta tavlor är konst så det finns säkert folk som anser att din video är konst också. Kass var den iaf.
Lyssnar inte på Limp förutom just den låten, 10 ggr bättre än originalet.

Nu är du på listan. På vilket sätt kan limp bizkit vara bättre än the who? :va

honkiie skrev:
Nu är du på listan. På vilket sätt kan limp bizkit vara bättre än the who? :va

JAG tycker helt enkelt att deras version är bättre än The who's, comprende? Det finns som gillar Magnus Ugglas nya alster medans jag slutade lyssna före "4 sekunder". Ska jag ta fler exempel? Folk gillar olika saker, du kanske inte gillar Bacon-lindat grishjärta med palsternacka medans jag fullkomligt älskar det. För övrigt så anser jag att en musikvideo blir bra först när det är minst EN topless-tjej med i den eller att den framförs av Glenn Danzig... :gnissla

Såg precis ett annat videomästerverk som jag inte sett på ett tag, nämligen Audio Bullys 'We Don't Care'. En rakad unge som ser ut som den typiske engelske bulldogmannen går omkring och gör precis det som den vuxne skulle göra: går på puben, spanar in slitna brudar i 40-årsåldern och hamnar i krogslagsmål. Annorlunda idé som får en att fundera en del över 'vuxet' beteende.

Macho Woman skrev:
går på puben, spanar in slitna brudar i 40-årsåldern och hamnar i krogslagsmål. Annorlunda idé som får en att fundera en del över 'vuxet' beteende.

Vad är det för fel på brudar i 40-årsåldern nu då? :tungan

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back