Videokvalitetsexempel från sex actionkameror som testats på en MC

Skribenten

Medlem
Gick med
26 Jan 2012
Hoj
Tenere
Här är finns länken till en Youtubevideo som visar bildkvaliteten från sex testade actionkameror (den fulla artikeln kommer den 29/6 i MC-Folket) https://youtu.be/XEopALYbgi0

De här kamerorna testade jag: Contour Roam 3, Innovv C3, Mobius, Panasonic HX-A500E, Sony HDR-AS200V, Ricoh WG-M1

Youtube komprimerar ibland filerna ganska hårt så originalen håller oftast bättre kvalitet. Men som jämförelse för videobildkvalitet och framförallt stabilisering duger videon bra.
Motorcykeln som jag använder vid testerna är den samma som jag nyttjat för tester den senaste dryga 15 åren, den är inte världens mest stabila kameraplattform men just därför visar den obarmhärtigt om en kameras bildstabilisering inte håller måttet.
Alla kameror är testade med det vattentäta huset (om sådant finns) och ljudupptagningen är i original.

Hmmm, känns billiga allihopa, contours kamera vart man sjösjuk av att titta på. Känns som Sonys va den bättre av dom alla. Dock skulle jag aldrig köpa nån utav dom.

Schyrre!

Slipper ångra min GoPro 4 Silver. :tummenupp

Tycker samtliga kameror hade grovt "urtvättad" bild, ds fattigt med kontrast och färger? :confused:

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back