Video ut, svartvit bild.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jaha, då har jag alltså köpt mig en videokabel så att jag ska kunna använda min tv som andra skärm.
(Bärbar dator med ATI grafik)

Allt fungerar så tillvida att min tv blir skärm 2, allt jag drar ut till höger hamnar på tv'n jag kan spela upp filmer och ha andra fönster öppen på tv'n.

Problemet är bara att allt blir svartvitt på tv'n.

Jag hade färgbild där när jag kopplade in allt för första gången, så det ska funka, men nu funkar det inte.

Alla tips mottages tacksamt.

att tvn blir skärm2 blir dumt. den ska vara primary, "dra" tvn och släpp den på skärmen och välj växla , typ, har samma fel som du på min bärbara med ati, ingen färg. Har hört många som säger att man ska fixa nya drivrutiner.

Finns otal träffar om detta problem (och lösningar) på google.

Hur som helst, i mitt fall kan det bli svartvit bild om jag inte har rätt av-kanal inställd. Då får jag trycka några gånger på av-knappen, på fjärrkontrollen. Kanske för simpelt för att lösa just ditt problem men....

GuW skrev:
2575134 Jaha, då har jag alltså köpt mig en videokabel så att jag ska kunna använda min tv som andra skärm.
(Bärbar dator med ATI grafik)

Allt fungerar så tillvida att min tv blir skärm 2, allt jag drar ut till höger hamnar på tv'n jag kan spela upp filmer och ha andra fönster öppen på tv'n.

Problemet är bara att allt blir svartvitt på tv'n.

Jag hade färgbild där när jag kopplade in allt för första gången, så det ska funka, men nu funkar det inte.

Alla tips mottages tacksamt.

Vilken kabel har du köpt? s-video kabel hoppas jag, annars går du till butiken och byter den du köpt mot en s-video.
Sen så klonar du bilden istället för att dubbla, då brukar det fungera.
lättast är om du har en s-video ingång i tv:n, då är det bara koppla in och starta datorn så kommer tv:n byta till rätt kanal själv (min gör det iaf.)

AGE skrev:
2575438 Vilken kabel har du köpt? s-video kabel hoppas jag, annars går du till butiken och byter den du köpt mot en s-video.
Sen så klonar du bilden istället för att dubbla, då brukar det fungera.
lättast är om du har en s-video ingång i tv:n, då är det bara koppla in och starta datorn så kommer tv:n byta till rätt kanal själv (min gör det iaf.)

Jag köpte en S-video till RCA, eftersom det är dom anslutningar jag har tillgång till.

Jag hittar fan ingenting som kan vara felinställt...

GuW skrev:
2575503 Jag köpte en S-video till RCA, eftersom det är dom anslutningar jag har tillgång till.

Jag hittar fan ingenting som kan vara felinställt...

finns scart kontakter med s-video ingång.

AGE skrev:
2575548 finns scart kontakter med s-video ingång.

Jo, det finns, men jag har inga scartkontakter över efter att jag har anslutit video/dvd x-box och digitalmottagare....

Näe, dags för en ny standard där man kan ansluta hur många grejor som helst till ett nav, och alla lådor snackar automagiskt med varandra utan inställningar.

jag hade samma problem. du måste ändra signalen från video till s-video i din tv. kolla inställninger på av

Bruno skrev:
2575562 jag hade samma problem. du måste ändra signalen från video till s-video i din tv. kolla inställninger på av

Japp, där har vi det, det är bara en av mina ingångar på tv'n som klarar S-video....

Back