Video: Toyota Supra vs Suzuki GSXR

Min polare har en supra...hmm man kanske skulle dra en repa mot den hehe. Den e hyfsat orginal också så då kanske man har en chans upp till 150km/h ialla fall.

Om jag inte såg fel så var det där HKS supran.. Vilket fall som helst så gjorde den 9.001 på 402 m.. Det är INTE dåligt.. en orginal supra gör väl runt 13.5 på 402m eller nått.. så du kan nog dra ett race mot din polare nu.. men jag erkänner.. hojen fick stor stryk.. Grym supra.. :yoparty

Fan bara lyssna på när supran släpper av efter att han värmt däcken
DET ÄR RESPEKT :fakta

Skalman skrev:
9.001 med slutfart 153.71 stod det i slutet av videon. 153.71 mph = 247 km/h

Det är han i videon, som inte är Supramannen. Supramannen har som tidigare sagt kört 9.82 som bäst. Men det var innan han har ytterligare trimmat bilen, så mer ös är på gång.

apropå feta bilar så blir det kul att se då stefan får igång den nya lotusomegan, 1000hk i motorn +200hk lustgas. :yoparty

Där var lite krydda i den, ser ut som det ryker om bakdäcken när han kommer på upploppet :brinnerup

Meissner skrev:
Det är han i videon, som inte är Supramannen. Supramannen har som tidigare sagt kört 9.82 som bäst. Men det var innan han har ytterligare trimmat bilen, så mer ös är på gång.

Vilken effekt behövs för dessa siffror? 6-800hk?

Chris Ash skrev:
Vilken effekt behövs för dessa siffror? 6-800hk?

Med den slutfarten (240km/h) behövs drygt 900hk i motorn. I år tror jag han har bromsat nästan 900hk på vanlig soppa och det satsas mot 1200hk med racebränsle (och ev. gas?). Hittils har det rasat.

Flåklypa skrev:
Med den slutfarten (240km/h) behövs drygt 900hk i motorn. I år tror jag han har bromsat nästan 900hk på vanlig soppa och det satsas mot 1200hk med racebränsle (och ev. gas?). Hittils har det rasat.

Ojdå...mäktiga effektsiffror!

Hojen kör nåt i stil med 10.2 då reaktionstiden på bilen var runt 1.4 sekunder. Kan inte ha haft mer än ca 145 hästar på slangen.

10.3? Well... Min gamla slöa gathoj har åkt 8.65 @ 155 mph (och ingen lustgas efter 201). :D

Bifogat

• dragsl44.jpg
    dragsl44.jpg
    22.6 KB · Visningar: 89
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti